הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ד"ר פאוצ'י העיד בסנאט: "ללא שינוי כיוון, לא אופתע אם נגיע ל-100 אלף חולי קורונה בכל יום"
בדיון שנערך לגבי דרכים בטוחות לפתוח את בתי הספר, המומחה למחלות זיהומיות הצביע על המגמות שנרשמות בקליפורניה, פלורידה, אריזונה וטקסס כסיבות גדולות לדאגה; מנהל ה-CDC אף פנה ישירות לצעירים וביקש מהם לשים מסכות: "סוגיית האחריות האישית הינה קריטית ביותר, בייחוד עבור דורות ה-Y וה-Z"

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, ומי שהפך בחודשים האחרונים לשם מוכר בכל בית בארצות הברית, הזהיר הבוקר (שלישי) כי מספר חולי הקורונה המאובחנים בכל יום עלול לטפס ל-100 אלף במידה שלא יתבצעו שינויים דרמטיים בטיפול בהתפרצות הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר פאוצ'י מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות (צילום: Getty Images)

 

"אני מאוד מודאג מהנעשה בארצות הברית כולה, ובפרט בארבע המדינות המהוות כ-50% מהנשאים החדשים", אמר פאוצ'י במהלך עדותו בפני חברי ועדת הבריאות, חינוך, עבודה ופנסיה בסנאט. ארבע המדינות שאליהן התייחס ד"ר פאוצ'י הן אריזונה, קליפורניה, טקסס ופלורידה.

"כעת, מדי יום מאובחנים בארצות הברית כ-40 אלף נשאים חדשים. אם לא נשנה כיוון, לא אופתע אם נגיע ל-100 אלף חולי קורונה חדשים בכל יום. מה שברור זה שאנחנו לא נמצאים במצב של שליטה מלאה על ההתפרצות", המשיך פאוצ'י, שבחר שלא לספק תחזית לגבי כמות החולים שעלולים למות, ובמקום הוא הסתפק באמירה לפיה, "אני מודאג כי זה עלול להיות רע מאוד".

 

 

חשוב לזכור כי עדותו של פאוצ'י נמסרה על רקע 2.6 מיליון חולי קורונה שאובחנו בארה"ב מתחילת המשבר, ו-126 אלף מקרי מוות שנרשמו עד כה. כך על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבמרילנד.

 

ד"ר פאוצ'י וד"ר רדפילד, הבוקר בבניין הסנאט בוושינגטון (צילום: Getty Images)

 

ראוי להזכיר כי ד"ר פאוצ'י הוזמן למסור עדות בנוגע לדרכים שבהן ניתן לפתוח את בתי הספר מחדש בצורה בטוחה, ולא כביקורת כזו או אחרת על תפקוד הממשל. גם ד"ר רוברט רדפילד, מנהל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), נכח בשימוע.

כזכור, ד"ר רדפילד עצמו עלה לכותרות בשבוע שעבר, לאחר שטען כי "ההערכה הטובה ביותר שלנו כיום היא שעל כל חולה קורונה מדווח, ישנם 10 אנשים נוספים שהיו נשאי הנגיף". עוד הסביר מנהל ה-CDC כי הערכה זו גובשה בעקבות דגימות דם שנלקחו ברחבי ארצות הברית. לדבריו, בדגימות אלו נמצא כי כמות האנשים בעלי נוגדנים לקורונה, הייתה גבוהה פי 10 מכמות החולים המדווחים.

חשוב לזכור כי לפי נתוני ה-CDC, מתחילת המשבר אובחנו 2.3 מיליון חולי קורונה בארצות הברית. המשמעות היא שבמידה שהערכת ה-CDC נכונה (בהתבסס על הבדיקות הסרולוגיות), בפועל נדבקו בנגיף למעלה כ-23 מיליון איש.

הבוקר, במהלך העדות, הוא לא התייחס לנתונים שחשף בשבוע שעבר, ובמקום הוא בחר להתרכז בדרכים שבהן האזרח הפשוט יכול לתרום למאבק בנגיף: "סוגיית האחריות האישית הינה קריטית ביותר, בייחוד בנוגע לחבישת מסכות. באופן ספציפי אני מדבר לצעירים שבחברה שלנו, דורות ה-Y וה-Z".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE