הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבי לוס אנג'לס, שימו לב: נותרו שעות בודדות להירשם לתוכנית הסיוע לשוכרים
ימים ספורים לאחר שהושקה ע"י העירייה, הערב תיסגר האפשרות להירשם ל-ERRP, המעניק שני תשלומים בגובה אלף דולר כ"א, ישירות לבעל הנכס. כדי להשתתף, על התושבים להוכיח כי נפגעו מהמשבר, ושהם מרוויחים פחות מהסכומים שנקבעו

כחצי יממה בלבד נותרה עד שעיריית לוס אנג'לס תסגור את ההרשמה ל"תוכנית סיוע החירום לשוכרים", או "Emergency Renters Relief Program", במסגרתה תושבים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה יוכלו לקבל אלפיים דולר בתשלום ישיר לבעל הנכס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / עיריית לוס אנג'לס)

 

התוכנית השאפתנית גובשה כבר בשלהי חודש מאי, אולם רק לפני כעשרה ימים הסתיים התהליך הבירוקרטי המתיש שאיפשר את הצגתה. למעשה, מדובר בתוכנית הסיוע לשוכרים הגדולה ביותר בארצות הברית כולה, שכן היא מתוקצבת בקרוב ל-103 מיליון דולר (סכום שאותו העירייה קיבלה כחלק מחקיקת החירום בקונגרס).

רק מי שמרוויח 80% או פחות מהשכר החציוני בעיר, יכול להגיש בקשה כדי להתקבל לתוכנית. חשוב לציין כי רף ההכנסה עולה בהתאם לגודל המשפחה, כך שעבור יחיד הסכום יעמוד על 58,450 דולר בשנה. עבור משפחה בת 2 נפשות, הסכום יעלה ל-66,800 דולר (ראו תמונה מצורפת).

 

 

מי שעומד בקריטריון זה יכול להגיש את הבקשה, אולם עליו להוכיח כי הוא בקשיים כלכליים כתוצאה מהקורונה. מבחינת העירייה, חלק מהסיבות המוצדקות הן: איבוד הכנסה בשל סגירת בית העסק (או הוצאה לחל"ת או צמצום בשעות העבודה), איבוד הכנסה/עלייה בהוצאות על מסגרת לילדים (למשל, הורה שלא יכול לעבוד בגלל שהגן של הילד סגור) והוצאות בריאותיות חריגות (למשל, אדם שאינו מחזיק בביטוח בריאות ושנזקק לאשפוז בעקבות הקורונה).

 

על מגיש הבקשה להרוויח פחות מ-80% מהשכר החציוני בעיר, בהתאם למספר הנפשות בבית (צילום: Shutterstock / עיריית לוס אנג'לס)

 

ההרשמה נפתחה ביום שני האחרון ברגל שמאל, שכן התקבלו מאות תלונות על עומס חריג באתר. ההרשמה תיסגר הערב בשעה 11:59 - כלומר דקה לפני חצות. חשוב להזכיר כי המועד שבו תירשמו לתוכנית לא ישפיע על סיכויי הקבלה. דהיינו, אדם שמילא את הטפסים הנדרשים בבוקר יום שני, אינו מחזיק ביתרון כלשהו לעומת אדם שיעשה זאת הערב.

את תהליך ההרשמה ניתן להתחיל כאן, או לחילופין ניתן להתקשר למוקד העירוני במספר 1-844-944-1868 (המוקד הטלפוני ייסגר בשעה 10:00 בלילה).

מעבר לכך, ראוי לציין כי תתבצע הגרלה אקראית כדי לבחור את משתתפי התוכנית, שכן לפי ההערכות אין תקציב מספיק גבוה כדי לאשר את כל הבקשות (ההערכות מדברות על כך שניתן לעמוד ב-50 אלף בקשות). נורי מרטינז, נשיאת מועצת העיר ואחת מיוזמות התוכנית, הסבירה כי התוכנית פתוחה בפני כל התושבים של העיר, ללא כל קשר למעמד החוקי שלהם: "אנחנו מודעים לכך שברחבי לוס אנג'לס ישנם תושבים הזקוקים לסיוע כלכלי, בייחוד בקהילות העניות ביותר".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מי שייבחר להשתתף בתוכנית יזכה לשני תשלומים בגובה אלף דולר כ"א, אך חשוב לזכור: הכסף לא יועבר אליהם, אלא ישירות לבעל הדירה. "הביקוש לתוכנית צפוי להיות גובה ביותר, וזה רק מזכיר לנו שהממשל הפדרלי חייב לגבש סיוע של מיליארדים, בייחוד בתחום הדיור", סיכמה מרטינז.

כאמור, ההרשמה פתוחה כבר עכשיו, אך יש לזכור כי מדובר בתוכנית שמנוהלת ע"י העירייה, ולא המחוז. אי לכך, רק מי שמתגורר בלוס אנג'לס יכול להשתתף בה. כך למשל, מי שמתגורר בלונג ביץ', סנטה קלריטה, גלנדייל, פסדינה, בורבנק, סנטה מוניקה ועוד, אינו זכאי להשתתפות בתוכניות הסיוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE