הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עליית מדרגה: בעלי מסעדות נעצרו בעקבות 'הפרות קורונה'
על אף שחמשת בעלי העסקים ננזפו וקיבלו אזהרות מהמשטרה, הם המשיכו להתעלם מההנחיות. ראש העיר: "קיווינו שזה יספיק כדי שהם ישנו גישה, אבל בסופו של דבר נאלצנו לעצור אותם כדי לשמור על בריאות הציבור"

רשויות החוק בעיר דנברי שבקונטיקט - כ-80 ק"מ צפונית לעיר ניו יורק - עצרו השבוע 5 בעלי מסעדות מקומיות, וזאת לאחר שבבתי העסק נמצאו הפרות קורונה חוזרות, לרבות הסירובים להגביל את כמות הסועדים ולהורות לצוות המלצרים לחבוש מסכות. כך על פי ראש העיר, מארק ביוטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת המסעדות פתחה אזור ישיבה במגרש חנייה המשמש כתחנת בדיקת קורונה (צילום: AP)

 

"נתנו [לבעלי המסעדות] אזהרות רבות, ובשלב מסוים זה הגיע למצב שפשוט נאלצנו לעצור אותם", הסביר ביוטון, והוסיף כי המעצרים התרחשו לפני כשבועיים, במהלך סוף השבוע של יום העצמאות האמריקאי. לדבריו, העבריות השכיחות ביותר היו אי-שמירה על ריחוק חברתי, ובאחד מהמסעדות אף הופעלה רחבת ריקודים.

במסעדה אחרת, בשם "לה קנצ'יטה", אומנם נתלו שלטים שבהם הלקוחות התבקשו לשמור על ריחוק חברתי ולחבוש מסכות, אולם בפועל איש לא פעל לפי ההנחיה. יתרה מכך, המסעדה פתחה אזור ישיבה חיצוני במגרש חנייה סמוך. הבעיה? מגרש החנייה משמש כתחנת בדיקת קורונה.

עוד מסר ראש העיר כי הוא קיווה שניתן שהאזהרות יספיקו כדי לשכנע את בעלי המסעדות לשנות את התהנגותם, אך בסופו של דבר לא נותרה ברירה, והמעצרים בוצעו מתוך רצון לשמור על בריאות הציבור: "'נתוני הקורונה' שלנו מעולים, אנחנו רואים מגמות שליליות והתושבים שלנו מתנהגים למופת. עם זאת, מקרים בודדים של קורונה במהרה הופכים להתפרצות נוספת", הסביר ביוטון.

רק אתמול דווח כי מושל מדינת ניו יורק הסמוכה, אנדרו קואמו, לא יהסס לסגור מסעדות שבהן ימצאו הפרות של מגבלות הקורונה, בייחוד בעיר ניו יורק. "ישנן הוכחות משמעותיות על כך שבתי עסק, בייחוד מסעדות וברים בעיר ניו יורק, אינם פועלים לפי ההנחיות שניתנו כדי למנוע את התפשטות הקורונה. מדובר בהתנהגות לא ראויה, מסוכנת, אנוכית ובלתי מתקבלת על הדעת", אמר קואומו.

עוד הסביר המושל כי ינתנו שלוש אזהרות לבית העסק לפני שהוא ייסגר, אך קואמו הדגיש כי "הפרות בוטות ביותר" לא רק עלולות לגרור סגירה מיידית, אלא גם שלילת הרישיון למכור אלכוהול:  "שלוש הפרות ונסגור את העסק, וגם נפרסם את שמות בתי העסק שיועמדו לדין על הפרות", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE