הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שתיית כמות מסוימת של קפה, מאריכה את תוחלת החיים
2 מחקרים גדולים שבחנו מאות אלפי נדגמים הגיעו למסקנות דומות. שתיית מתונה של קפה באופן יומיומי מובילה להארכת תוחלת החיים. המתמידים בלגימת המשקה הכהה, נמצאו כבעלי סיכון נמוך יותר ללקות בשלל מחלות קשות

שני מחקרים חדשים נרחבי משתתפים, מצאו כי שתיית קפה בכמות מתונה בכל יום, עשויה להביא לחיים ארוכים יותר.

המחקר האחד נערך בארה"ב והשני באירופה. תוצאות ומסקנות שניהם פורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine, כלל הנדגמים הגיע למעל - 700,000 אנשים מרחבי קבוצות אתניות מרובות ביותר מ -10 ממדינות אירופה וכן בארה"ב. בין השאר התגלה ע"פ המחקרים הללו, כי גם שתיית קפה נטול קפאין סיפקה יתרונות לצרכנים על פני אלה שלא שתו את המשקה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





מוריד את הסיכון במחלות הקטלניות הנפוצות ביותר: לב, סרטן, סוכרת, שבץ

המחקרים הגיעו למסקנה כי צריכת 1-2 כוסות קפה ליום הביאה לסיכון נמוך יותר של 12% לתמותה וצריכת 2-4 כוסות ביום הביאה לסיכון נמוך יותר של 18% לתמותה. תוצאות אלה הוקבלו בשיעורים הפוכים של תמותה לאי-צריכת קפה במחלות כמו סוכרת, מחלות לב, מחלות כליות, שבץ וסרטן. התוצאות הללו בצמד המחקרים  מחזקות גם מסקנות  במחקרים קודמים שמצאו שצריכת קפה (קפאין וגם נטול-קפאין) קשורה לסיכון נמוך יותר לסרטן הערמונית בדרגה גבוהה. יש לציין שמחקרים נוספים נערכים בימים אלה בכדי להבין טוב יותר את המתאם הזה.

 

קפה הוא תערובת מורכבת של מרכיבים נושאי השפעות ביולוגיות שונות, כמו תכונות אנטי דלקתיות. ההערכה היא כי בנוסף לתכונות אלה, קפה הוא מקור לפוליפנולים בעלי תכונות נוגדות חמצון חזקות, המסייע לתאים להתמודד עם רדיקלים חופשיים בדם.


אחד ממחברי המחקר האירופי, מארק גונטר, הצהיר, "המסר העיקרי מהמחקר הוא ששתיית כוסות קפה ביום לא תזיק לך, ולמעשה זה עשוי להועיל לך." ורוניקה ונדי סטיוואן, פרופסור חבר לרפואה מונעת בבית הספר לרפואה של USC, שהובילה את המחקר על אוכלוסיות לא לבנות בארה"ב אומרת, "מחקרים אלה והמחקרים הקודמים הגיעו למסקנה כי עבור רוב האנשים אין שום נזק לטווח הארוך משתיית קפה. ניתן לשלב צריכת קפה מתונה בתזונה ובאורח חיים בריא."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE