הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עורך דין 'אנטי-פמיניסט': הצצה למוחו המעוות של מבצע הירי בבית השופטת בניו ג'רזי
חוקרי המשטרה בקליפורניה בודקים חשד לפיו הרוצח עומד מאחורי אירוע ירי קטלני נוסף, שגם בו נעשה שימוש במדים של שליח בחברת פד-אקס; במקביל, מתבררים יותר ויותר פרטים על החשוד, שהתאבד לפני שנעצר. בין היתר, הוא כתב ברשתות שהוא "חולם לאנוס את השופטת" מהגירושים שלו, ואף טען כי "ערב בנות" בברים מהווה עבירה על החוק

רשויות החוק בניו ג'רזי ממשיכות לחקור את אירוע הירי הקטלני שהתרחש בביתה של שופטת בית המשפט הפדרלי במדינה, וכעת מתבררים יותר ויותר פרטים על החשוד, ששם קץ לחייו רגעים בודדים לפני שנעצר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד, רוי דן-הולנדר, על רקע זירת הרצח בניו ג'רזי (צילום: רויטרס)

 

כזכור, האירוע החל בשעות הערב של יום ראשון בעיירה נורת' ברנזוויק. החשוד, שבהמשך זוהה כרוי דן-הולנדר, התחפש לשליח של חברת פד-אקס, דבר שאיפשר לו להגיע עד לפתח הבית מבלי לעלות חשד. דניאל אנדרל בן ה-20, בנה של השופטת, פתח את הדלת ונורה למוות, ואילו בעלה (ואב הילד) שעמד מאחוריו נפצע באורח קשה.

חוקרי המשטרה החלו לבחון את התיקים שאליה שובצה השופטת, וזאת מתוך נקודת הנחה שלא מדובר בירי אקראי. במהרה הם גילו כי רק ביום חמישי האחרון, סאלאס נבחרה לכהן כשופטת בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד דויטשה בנק, מצד כ-150 משקיעים. בתביעה זו נטען כי בנק ההשקעות פעל ברשלנות כאשר "לא עקב מקרוב אחר לקוחות שהוגדרו ע"י הבנק עצמו כבעלי סיכון גבוה, לרבות עבריין המין ג'פרי אפשטיין". בשל תיאוריות הקונספירציה הרבות שקיימות סביב מותו של המיליארדר (ושחודשו לאחרונה עם מעצרה של מקורבת של אפשטיין), תיק זה כמובן בלט מעל השאר.

 

 

למען הסר ספק, חשוב לציין כי נכון להיום, לא נמצאו קשרים כלשהם בין האירוע לבין פרשת אפשטיין. לעומת זאת, ממצאי החקירה הראשונית חושפים שורה ארוכה של דברי שנאה והסתה מצד החשוד, דן-הולנדר, לרבות אלפי פוסטים שהוא העלה לאתרים ורשתות חברתיות, ובהם הביע זלזול בתנועת הפמיניזם. הוא אף ציין במפורש את שמה של השופטת סאלאס, שהפכה לשופטת הראשונה ממוצא היספאני בתולדות בית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי כאשר מונתה לתפקיד היוקרתי ב-2011.

דן-הולנדר, עורך דין במקצועו, פרסם "ספרים מקוונים" רבים, ובאחד שפורסם לאחרונה הוא כינה את סאלאס כ"שופטת היספאנית עצלנית וחסרת יכולת, שמונתה ע"י אובמה". בנוסף, מסתבר כי בשנת 2015, סאלאס כיהנה במשפט שבו דן-הולנדר שימש כאחד מעורכי הדין, ועל כך הוא כתב שהוא "רצה להזמין את השופטת לדייט, אבל חששתי שהיא תאשים אותי בביזיון בית המשפט".

במקרים אחרים, דן-הולנדר דיבר על שנאתו לנשים, לרבות לאמו, ואף כתב ארוכות כנגד שופטות באופן כללי. אם לא די בכך, הוא ציין שופטת נוספת (לא סאלאס) שכיהנה במהלך תיק הגירושים שלו ואמר שהוא "מדמיין איך זה יהיה לאנוס אותה".

 

השופטת סאלאס לצד בעלה, מארק, ובנה דניאל שנרצח (צילום: אן. בי. סי. 4 / פייסבוק)

 

תנועת האנטי-פמיניזם הקיצונית שאליה השתייך דה-הולנדר לא הסתפקה רק בדיבורים. החשוד עומד מאחורי מספר תביעות ענק שהוגשה נגד עסקים והממשל הפדרלי. כך למשל, הוא טען כי קיום "ערבי בנות" בברים הינו הפרה של התיקון ה-14 לחוקה (האוסר על מניעת זכות ההצבעה של בני אדם כלשהם). במקרה אחר הוא תבע את אוניברסיטת קולומביה בטענה שלימודי מגדר גם הם מהווים הפרה של החוקה.

כזכור, כ-12 שעות לאחר אירוע הירי הקטלני בביתה של השופטת, דה-הולנדר נמצא ללא רוח חיים במחוז סאליבן שבניו יורק (כ-125 ק"מ צפונית למנהטן). ההערכות הן ששוטרים מקומיים זיהו את רכבו, התקרבו אליו כדי לעצור אותו ואז הוא התאבד. תסריט זה זהה כמעט לחלוטין למה שדה-הולנדר כתב באחד המסמכים שהעלה לרשתות: "השינוי מתחיל להתרחש כאשר גברים מתחילים לחסל את האנשים הספציפיים שאחראים להריסת חייהם, ואז מתאבדים".

במקביל למידע הרב שפורסם על דה-הולנדר ב-48 השעות האחרונות, המשטרה בעיירה קרסטליין שבקליפורניה (במחוז סן ברנרדינו) בודקת את החשד לפיו החשוד עומד מאחורי רצח של עורך דין שהתרחש לפני כעשרה ימים.

מארק אנגלוצ'י בן ה-52 נורה בביתו ב-11 ביולי, ומשיחות עם שכנים עולה כי היורה ככל הנראה עשה שימוש במדי שליח של פד אקס - בדיוק כפי שדה-הולנדר עשה ברצח בניו ג'רזי. במשטרת קרסטליין סירבו למסור פרטים נוספים, והתיק נמצא בחקירת משרד ה-FBI בלוס אנג'לס (שעובד במקביל עם משרדי ה-FBI בניו יורק וניו ג'רזי).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE