הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת פתיחת בתי הספר בפלורידה: זינוק חד בתחלואת הקורונה בקרב ילדים
מחלקת הבריאות המקומית דיווחה כי בשמונה הימים נרשמו עליות מדאיגות במספר נתונים קריטיים בקרב צעירים, לרבות נשאי הנגיף (34%) והמאושפזים (23%). גם שיעור הבדיקות החיוביות בקרב צעירים מזנק, ואחד מכל 5 ילדים שנבדק במיאמי-דייד, מקבל תוצאה חיובית

על רקע הפתיחה הצפויה של מרבית בתי הספר בפלורידה, מחלקת הבריאות במדינה מדווחת על עלייה מדאיגה במספר הנשאים ובכמות חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים, בייחוד בקרב צעירים וילדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בתחילת החודש חתם ריצ'רד קורקורן, נציב החינוך בפלורידה, על צו המחייב את בתי הספר "לפתוח את הקמפוס ולקיים שם לימודים במשך לפחות חמישה ימים בשבוע". היות שהלימודים בארצות הברית מתקיימים בימי שני עד שישי (כולל), בפועל מדובר בחובה לפתוח את בתי הספר.

עם זאת, ראוי להזכיר כי הודעתו של נציב החינוך פורסמה הרבה לפני שהמגמות האחרונות החלו. כך למשל, ב-16 ביולי - כשבוע לאחר פרסום ההנחיה - מחלקת הבריאות דיווחה על 23,170 נשאי קורונה בני 17 ומטה, שאובחנו מתחילת המשבר (מפברואר ועד אותו יום). לעומת זאת, כשבוע בלבד לאחר מכן, ב-24 ביולי, הנתון כבר עלה ל-31,150. דהיינו, בתוך 8 ימים בלבד, כמות חולי הקורונה בני 17 ומטה זינקה ב-34%.

יתרה מכך, ב-16 ביולי אושפזו ברחבי פלורידה 246 ילדים (כאמור, בני 17 ומטה), אך ב-24 ביולי הנתון כבר עלה ל-303 (עלייה של 23% בשמונה ימים). אם לא די בכך, ב-18 ביולי מתה תושבת פלורידה בת 9, שהפכה לקורבן החמישי בקבוצת הגיל הזו.

כל המגמות הללו לא מתרחשות במקרה, שכן גם שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות (בקרב צעירים זה עלה מ-13.4% ל-14.4% בתוך שבוע) - דבר שמוכיח שהנגיף עדיין מועבר לאדם לאדם בתוך הקהילה. ראוי להזכיר כי שיעור הבדיקות החיוביות בקרב ילדים גבוה באופן משמעותי במחוזות מרטין (25.3%) ומיאמי-דייד (19.6).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

המגמות שנרשמות בפלורידה בשבועיים האחרונים מעוררים דאגה, בטח כאשר בחלק מהמחוזות במדינה מתכננים לפתוח את בתי הספר כבר בשבוע השני של אוגוסט.

נדמה כי המגמה תוביל לבחינה מחודשת של פתיחת בתי הספר, או לכל הפחות לבחון עד כמה ילדים פגיעים ועלולים להידבק בנגיף. ראוי להזכיר כי שרת החינוך, בטסי דבוס, אמרה לפני פחות משבוע כי "ילדים משמשים כתחנה אחרונה בהפצת הנגיף, הם לא נדבקים בנגיף, אבל מדבקים אחרים".

ישנו מחקר דרום קוריאני שסותר את טענותיה, אך ד"ר דבורה בירקס, מתאמת כוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה, חזרה והדגישה כי מדענים עדיין חוקרים את הנושא: "מרבית הילדים נמצאים בבית כבר חודשים ארוכים, ולכן אנחנו צריכים לבדוק באופן יסודי כיצד הנגיף מועבר בקרב צעירים, בייחוד בני 10 ומטה", היא אמרה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE