הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד החינוך בפלורידה בהנחייה מחייבת: בתי הספר יפתחו בחודש הבא, למידה מרחוק תיאסר
למרות העלייה בתחלואת הקורונה שנרשמה במדינה בשבועות האחרונים, נציב החינוך חתם על צו מנהלי שיחייב את בתי הספר לפעול לפי הנהלים שהגדיר, בתנאי שרשויות הבריאות המקומיות מאשרות. תזמון ההודעה אינו מקרי, שכן רק אתמול פורסמה ההחלטה לבטל ויזות לסטודנטים בינלאומיים שאינם לומדים בכיתות

נציב החינוך בפלורידה הורה לכלל בתי הספר הציבוריים במדינה להיערך לקראת פתיחת שנת הלימודים בחודש הבא. על אף העלייה המדאיגה בתחלואת הקורונה בפלורידה, בהודעת נציב החינוך הוסבר כי הלימודים יתקיימו בבתי הספר, ולא מהבית, במשך "לפחות חמישה ימים בשבוע".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית ספר במחוז בראוורד שבדרום פלורידה (צילום: AP)

 

למעשה, נציב החינוך ריצ'רד קורקורן חתם על צו מנהלי - דבר המעניק לו את הסמכות הנדרשת כדי להורות לבתי הספר לפתוח את המקפוסים מחדש. בהודעתו הוסבר כי "בתי הספר אינם רק מקום שבו מתקיימים לימודים אקדמיים, אלא גם מקום המספק תזונה נכונה, מעניק אפשרות ליצור אינטרקציות חברתיות ועוד. פתיחתם הם חלק חיוני מהתנעת הכלכלה מחדש".

כאמור, המשפט החשוב ביותר בהודעתו של קורקורן הוא שהלימודים צריכים להתקיים בקמפוס של בית הספר "במשך לפחות חמישה ימים". היות שמרבית מערכות החינוך בארה"ב מקיימות לימודים בימי שני עד שישי, בפועל מדובר בהנחיה שאוסרת על קיום הלימודים מרחוק.

ההודעה הצליחה להפתיע רבים, שכן מתחילת המשבר אובחנו בפלורידה יותר מ-200 אלף חולים, כרבע מתוכם במהלך השבוע החולף. אך נציב החינוך הדגיש כי פתיחת בתי הספר מותנת באישור רשויות הבריאות המקומיות.

עם זאת, קורקורן הכיר בכך שישנן משפחות - בייחוד אלו עם מחלות רקע - עלולות שלא להרגיש בנוח עם שליחת הילדים לבתי הספר. במקרים בודדים, הסביר הנציב, מועצת החינוך המקומית תוכל להגיש בקשה לקיים לימודים מרחוק.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בחודש שעבר טען מושל המדינה, רון דה-סנטיס, שפתיחת כלל בתי הספר הציבוריים בפלורידה הינה קריטית ביותר, בעיקר כדי לאפשר להורים לשוב למקומות העבודה. ולמרות רצונו של המושל להחזיר את המשק למצבו לפני המשבר, דה-סנטיס בחר שרק להמליץ, ולא פרסם הנחיה מחייבת כפי שעשה קורקורן.

משרדי החינוך במחוזות השונים בפלורידה כבר נערכים לקראת שנת הלימודים הבאה, אולם ההנחיה החדשה עלולה לטרפד את התוכניות. כך למשל, במיאמי-דייד (משרד החינוך הרביעי בגודלו בארה"ב אחרי ניו יורק, לוס אנג'לס ושיקגו) תכננו לפתוח את שנת הלימודים במתכונת משולבת, בה התלמידים מגיעים לבתי הספר בחלק מימי השבוע, ולומדים מרחוק בכל השאר.

למרות שנדמה כי משרד החינוך במיאמי-דייד ייאלץ לשנות את תוכניותיו, מפקח החינוך המקומי מסר כי הנהלים החדשים דווקא "הוגנים וסבירים", ושהם "מתיישרים עם התוכניות שלנו".

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, לצד הנשיא טראמפ (צילום: AP)

 

ככל הנראה, ההנחיה החדשה בפלורידה היא חלק מהמאמצים הגדולים שנעשים ע"י הממשל הפדרלי (וע"י מדינות בעלות מושל רפובליקני) לחדש את הלימודים בבתי הספר. אתמול צייץ הנשיא טראמפ כי "בתי הספר חייבים להיפתח בסתיו", וזמן קצר לאחר מכן פורסמה החלטת הממשל לפיה סטודנטים בינלאומיים הלומדים באוניברסיטאות אמריקאיות ייאלצו לעזוב את ארה"ב או להסתכן בגירוש, במידה שאותו מוסד לימודי יחליט לקיים לימודים מקוונים בשל הקורונה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE