הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד לתקרית אנטישמית בקמפיין לסנאט: תמונת מועמד יהודי שונתה, אפו הוארך בפוטושופ
ג'ון אוסוף קורא לסנאטור דיוויד פרדו להתנצל, כ-100 ימים לפני שהשניים יתמודדו על אחד ממושבי הסנאט של ג'ורג'יה, לאחר שהמודעה האנטישמית שותפה בפייסבוק במשך כשבוע; בלשכת המושל דחו את הביקורת על הסף וטענו שמדובר ב"טעות תמימה". המועמד הדמוקרטי בתגובה: "איש לא מאמין לתירוצים שלך"

בעוד קצת יותר משלושה חודשים, עשרות מיליוני אמריקאים יגיעו לקלפיות כדי להצביע בבחירות 2020. בזמן שרבים עוסקים (ובצדק) בהתמודדות של הנשיא טראמפ כנגד סגן הנשיא לשעבר ביידן, ישנם מאות חברי קונגרס שיבקשו מהציבור להעניק להם קדנציה נוספת (שנתיים לחברי בית הנבחרים, שש שנים לסנאטורים).

אחד מ-35 מושבי הסנאט שעליהם הרפובליקנים והדמוקרטים נאבקים, הוא הקרב על אחד משני מושבי הסנאט של ג'ורג'יה. בבחירות אלה מתמודד דיוויד פרדו (רפובליקני המכהן בתפקיד זה מאז 2015) כנגד ג'ון אוסוף, צעיר יהודי שהתמודד (והפסיד) בבחירות על נציגות המחוז השישי בג'ורג'יה לקונגרס.

הליגה נגד השמצה חושפת: שיא של כל הזמנים בתקריות האנטישמיות בארה"ב

כעת, הקרב בין פרדו לאוסוף עולה לכותרות ברמה הלאומית, ומכל הסיבות הלא נכונות: הקמפיין של פרדו יצר מודעות ששותפו ברשתות החברתיות, ובהן תמונתו של אוסוף עברה שינויים בפוטושופ, ואפו הוארך. לצדו מופיע סנאטור יהודי נוסף, צ'אק שומר, ומתחת לתמונתם נכתב: "דמוקרטים מנסים לקנות את ג'ורג'יה! עזרו לדיוויד פרדו להשיב אש!".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ון אוסוף במהלך הקמפיין לסנאט. בתמונה הקטנה ניתן לראות את המודעה (מימין), והתמונה המקורית לפני שאפו הוארך (צילום: מתוך פייסבוק / Getty Images)

 

לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות AP, אנשי לשכתו של פרדו אישרו כי המודעה אכן פורסמה מטעם הסנאטור, ושהיא הוסרה לאלתר. עם זאת, ראוי לציין כי לפי הדיווחים, המודעה עלתה לפייסבוק לראשונה ביום רביעי שעבר, ה-22 ביולי.

אמש, אוסוף הגיבה לראשונה: "דיוויד פרדו, סנאטור מכהן, פרסם מודעה דיגיטלית שבה הפנים שלי שונו כדי שהאף שלי יראה יותר גדול ומוארך", הוא כתב בטוויטר והוסיף, "אני יהודי. זוהי הקלישה האנטישמית הכי ישנה, הכי ברורה והכי פחות יצירתית בהיסטוריה". עוד כתב המועמד הדמוקרטי: "סנאטור, איש לא מאמין לתירוצים שלך".

 

 

ככל הנראה, אוסוף התכוון לכך שפרדו אומנם הסיר את המודעה מהפייסבוק, אך איש מלשכתו טרם פרסם הודעת התנצלות כלשהי. יתרה מכך, דוברו של הסנאטור אמר ל-AP שהמודעה "שונתה בטעות במהלך העריכה. כל מי שרומז על כך שיש פה משהו מעבר לטעות תמימה, עושה זאת במזיד ומתוך רצון ספק תמונת מצב לא מדויקת אודות התנגדותו של הסנאטור לאנטישמיות, וכל צורות השנאה".

מוקדם יותר היום, אוסוף שב לרשתות החברתיות ותקף את הסנאטור הרפובליקני: "פרדו מסרב לקחת אחריות על המתקפה האנטישמית שלו, שאותה אלפים ראו. הסנאטור צריך לאזור מספיק אומץ כדי להפסיק להתחבא מאחורי דוברו. נמאס לי מפוליטיקאים שלא לוקחים אחריות. עליו לעשות זאת, ולתרום את כל הכסף שגייס בעזרת המודעה, לארגונים שמקדמים סובלנות ושלום", הוא צייץ.

 

המודעה, כפי שהופיעה בפייסבוק במשך שבוע (צילום: מתוך פייסבוק / Shutterstock)

 

למרות שינוי התמונה והארכת אפו של אוסוף, פרדו זכה לתמיכה גורפת מצד קואליציית היהודים הרפובליקנים (RJC), שפרסמה את ההודעה הבאה: "פעם אחר פעם, דיוויד פרדו הוכיח שהוא חבר טוב של הקהילה היהודית, ועמד איתן מול אנטישמיות. מאז שהחלה כהונתו בסנאט, הוא גינה בחריפות פעולות של שנאה שכוונו כלפי הקהילה שלנו, והוא הבהיר שהוא תומך בזכותם של כולם לחיות ללא אנטישמיות או שנאה".

ארגון "Bend the Arc", שמשויך עם לזרם הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, נקט בעמדה אחרת, ובהודעתו נכתב: "זוהי אנטישמיות ברורה, לא מדובר טעות, זו הפלטפורמה שלהם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE