הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הליגה נגד השמצה חושפת: שיא של כל הזמנים בתקריות האנטישמיות בארה"ב
לפי נתוני ה-ADL, יותר מ-2,100 תקיפות, הטרדות והשחתות נרשמו במהלך 2019, כפול ממה שנרשם רק לפני כמה שנים בודדות. הדו"ח אף חושף כי עלייה של 56% נרשמה בתקיפות הפיזיות. יו"ר ה-ADL, ג'ונתן גרינבלאט, הגיב לפרסום הדו"ח ומסר: "כיום, משימתנו חשובה מתמיד"

2,107 תקריות אנטישמיות דווחו ברחבי ארה"ב במהלך 2019, כך עולה מדו"ח שפורסם השבוע ע"י הליגה נגד השמצה (ADL), שהוסיפה כי מדובר בכמות הגדולה ביותר שנרשמה מאז 1979, אז הארגון החל לעקוב אחר הנתונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


2019 הייתה שנת שיא עבור אנטישמיות בארה"ב (צילום: AP / Getty Images / רויטרס / ADL)

 

מעבר להיותו הנתון הגבוה ביותר מזה ארבעים שנה, התקריות מהוות עלייה של 12% לעומת 1,879 התקריות האנטישמיות שעליהן דווח במהלך 2018. במבט לנתונים של שנת 2015 (942 תקריות אנטישמיות) ניתן לראות עלייה מדאיגה ביותר.

המשמעות היא שמלבד ירידה קלה שנרשמה ב-2018, נתוני ה-ADL מצביעים על עלייה קבועה של תקריות אנטישמיות במהלך העשור האחרון.

ראוי לציין כי שנת 2019 כללה מספר אירועים קשים ואלימים במיוחד: ב-27 באפריל - ערב שביעי של חג הפסח - מאות חברי הקהילה היהודית התכנסו בבית הכנסת בעיר פאוויי שבדרום קליפורניה, וחמוש חדר למקום והחל לירות לכל עבר. כתוצאה מהאש נהרגה לורי גילברט קיי ז"ל, ושלושה בני אדם נוספים נפגעו, ביניהם רב בית הכנסת וילדה בת 8.

אירוע אחר התרחש לקראת סוף השנה, וגם הוא במהלך חג: בעיירה מונסי, הממוקמת כ-50 ק"מ צפונית לעיר ניו יורק. לפחות 100 בני אדם, מרביתם בני הקהילה החרדית, התכנסו בבית כדי להדליק נר שמיני. בשלב מסוים, אדם נכנס למקום כשהוא חמוש בסכין מצ'טה, והוא פצע 5 בני אדם לפני שברח מהמקום. אחד הפצועים שנפגע באורח אנוש - יוסף נוימן ז"ל - הלך לעולמו כשלושה חודשים לאחר מכן.

שבועות ספורות קודם לכן, בניו ג'רזי נרצחו שלושה אזרחים במרכול כשר, באירוע שבדיעבד הסתבר שמונע ממניעים אנטישמיים.

 

שוטרי משטרת ניו יורק הוצבו ברחבי ברוקלין לקראת סוף השנה שעברה (צילום: Getty Images)

 

אל אירועים קשים אלה צריך להוסיף גם אירועים שאינם קטלניים, למשל עשרות התקיפות - מילוליות ופיזיות - של יהודים בניו יורק, בעיקר חברי הקהילה החרדית בברוקלין. למעשה, הדו"ח של ה-ADL מחלק את התקריות האנטישמיות לשלוש קטגוריות: תקיפה, הטרדה והשחתה.

בכל הנוגע להטרדה (שהוגדרה כתקיפה מילולית), ב-ADL מדווחים על 1,127 אירועים מסוג זה, או כ-53% מכלל האירועים האנטישמיים שנרשמו במהלך השנה החולפת. השחתה, שהוגדרה ע"י ה-ADL כהסבת נזק במטרה להטיל אימה (למשל, לצייר צלב קרס על בית כנסת), נרשמה ב-919 תקריות, עלייה של 19% לעומת 2018.

61 מקרי של תקיפה פיזית דווחו במהלך השנה, עלייה של 56% לעומת 39 התקריות שעליהן דווח ב-2018. ב-11 מהתקיפות, החשוד (או חשודים) עשו שימוש בכלי נשק חם או קר. עוד דווח כי 61 התקריות גרמו למותם של 5 בני אדם ופציעתם של 90 איש.

מבחינת החלוקה הגיאוגרפית, אירועים אנטישמיים נרשמו ב-48 מדינות (רק באלסקה והוואי לא התקבלו דיווחים על תקריות). 430 תקריות נרשמו בניו יורק - יותר מכל מדינה אחרת, כאשר במקום השני ניצבת ניו ג'רזי עם 345 תקריות. קליפורניה דורגה שלישית עם 330, מסצ'וסטס רביעית עם 114 ואילו פנסילבניה סוגרת את החמישייה הראשונה עם 109 תקריות אנטישמיות במהלך שנה שעברה.

"במשך יותר ממאה שנה, מטרת ה-ADL היא לעצור את השמצת העם היהודי. כיום, משימתנו חשובה מתמיד", מסר ג'ונתן גרינבלאט, יו"ר ה-ADL, בתגובה לפרסום הדו"ח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE