הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התנהגות שלא מתקבלת על הדעת": עיריית ניו יורק מגבירה את המאבק בהתקהלויות בלתי חוקיות
בשלב זה, הענישה עדיין מתמקדת בבעל העסק, או במקרים של מסיבות ביתיות, במארגנים ובבעל הבית. כך למשל, בשבועות האחרונים נשללחו רישיונות עסק למכירת אלכוהול מ-33 מסעדות ו-12 ברים, ומאות דו"חות וקנסות חולקו

רשויות החוק בניו יורק מגבירות את האכיפה כנגד תושבים המקיימים מסיבות המוניות בניגוד לחוק, וזאת על רקע החשש כי התקהלויות מסוג זה עלולות להוביל להתפרצות נוספות של נגיף הקורונה באזור הטריי-סטייט כולו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בר באיסט וילג' בניו יורק, בחודש שעבר (צילום: רויטרס)

 

כזכור, ניו יורק (העיר) נמצאת כעת בשלב הרביעי בתוכנית היציאה מהמשבר, במסגרתו אירועים במקומות סגורים מוגבלים לעד 50 בני אדם. בנוסף, ההנחיות שפורסמו מורות על חבישת מסכות ושמירה על ריחוק חברתי גם כאשר מדובר בהתקהלות של פחות מ-50 איש, אולם תמונות וסרטונים שהועלו בשבוע האחרון לרשתות החברתיות, מראות כי רבים ממשיכים להתעלם מההנחיות.

עם זאת, נראה כי בניו יורק הוחלט למקד את האכיפה בבתי העסק (או במקרים שבהם מדובר במסיבה בבית פרטי, בבעל הנכס), ופחות בעשרות המשתתפים.

 

 

ראייה לכך ניתנה ע"י מושל המדינה, שחשף כי הוחלט לשלול את הרישיון עסק למכירת אלכוהול מ-33 מסעדות ו-12 ברים בעקבות מה שהוא הגדיר כ"הפרות קורונה בוטות במיוחד". בנוסף, רשות האלכוהול של ניו יורק (הגוף שמפקח על מתן הרישיונות) חילק מתחילת המשבר 503 דו"חות, שכל אחד מהם עלול לגרור קנס של עד 10 אלף דולר. 

ניתן לראות עד כמה המגמה באה לידי ביטוי בתקופה האחרונה באמצעות הנתון הבא: 130 מתוך 503, או יותר מרבע מכלל הדו"חות שניתנו ע"י רשות האלכוהול, חולקו בסוף השבוע האחרון (מיום שישי ה-24 ועד יום ראשון ה-26).

 

"התנהגות שלא מתקבלת על הדעת" (צילום: רויטרס)

 

רק לפני כשבועיים הזהיר המושל קואומו כי לא יהסס לסגור מסעדות ועסקים נוספים, אם "אי-הציות לנוהל הבסיסי ביותר" יימשך. 

בזמנו הוא הסביר כי "ישנן הוכחות משמעותיות על כך שבתי עסק, בייחוד מסעדות וברים בעיר ניו יורק, אינם פועלים לפי ההנחיות שניתנו כדי למנוע את התפשטות הקורונה. מדובר בהתנהגות לא ראויה, מסוכנת, אנוכית ובלתי מתקבלת על הדעת", אמר קואומו.

עוד הסביר המושל כי ינתנו שלוש אזהרות לבית העסק לפני שהוא ייסגר, אך קואמו הדגיש כי "הפרות בוטות ביותר" לא רק עלולות לגרור סגירה מיידית, אלא גם שלילת הרישיון עסק למכירת אלכוהול: "שלוש הפרות ונסגור את העסק, וגם נפרסם את שמות בתי העסק שיועמדו לדין על הפרות", הוא אמר.

כאמור, רישיונות למכירת אלכוהול כבר נשללו, ונדמה כי האכיפה תוגבר באופן משמעותי במהלך הימים הקרובים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE