הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האקרים סינים ניסו לגנוב מידע על חיסון לקורונה מחברת תרופות אמריקאית
כשבוע בלבד לאחר שנחשף כתב האישום כנגד שני אזרחי סין, ברויטרס מדווחים כי חברת הביוטכנולוגיה מודרנה נפלה קורבן לניסיון לדלות מידע ממאגריה. דובר החברה אישר את הדיווחים והוסיף כי הם משתפים פעולה עם ה-FBI במטרה לחקור את ניסיונות הפריצה, ואף למנוע ניסונות נוספים בעתיד

האקרים מסין, ככל הנראה בעלי קשרים לממשל בבייג'ינג, ניסו לדלות מידע אודות תהליך הפיתוח של חיסון לקורונה, מחברת הביוטכנולוגיה Moderna Inc, כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הדיווח הדרמטי התקבל כשבוע ימים בלבד לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי פרסם כתב אישום שהוגש כנגד שני אזרחים מסין, שחשודים שריגלו בארצות הברית. בין היתר, במשרד המשפטים הסבירו כי ההאקרים ניסו, בין היתר, להשיג מידע רגיש ממאגרים של שלוש חברות אמריקאיות, לרבות "ריגול אחר רשת המחשבים של חברת ביוטכנולוגיה ממממסצ'וסטס, שעובדת על פיתוח של חיסון לקורונה מאז ינואר".

במשרד המשפטים סירבו לפרט באיזה חברה מדובר, אך רבים שיערו כי מדובר במודרנה, שכן היא חברת ביוטכנולוגיה מממסצ'וסטס שהחלה לעבוד על חיסון לקורונה בינואר, בדיוק כפי שדווח ע"י משרד המשפטים.

כל הספקות הוסרו לאחר שהחברה אישרה לסוכנות הידיעות שאנשיה נמצאים בקשר עם חוקרי ה-FBI, ושנודע להם "על פעילות חריגה במאגרי המידע".

"נמשיך לגלות ערנות רבה באבטחת המידע, שכוללת צוות פנימי של החברה, כמו גם סיוע מצד הרשויות, שנועד להגן על הנכסים ועל המידע הכה חיוני הזה", הסביר ריי ג'ורדן, דובר מודרנה, שסירב לנמק מעבר לכך.

 

מעבדות מודרנה (צילום: Getty Images)

 

בדיווח ברויטרס פורסם כשבועיים בלבד לאחר שנודע כי האקרים מרוסיה ניסו לפרוץ למערכות ממשלתיות בארצות הברית, קנדה ובריטניה, וזאת במטרה להשיג מידע על מחקרים של חיסון לקורונה. 

חרף העובדה שלא התקבל אישור על כך, ניתן לשער כי מודרנה הייתה אחת מאותן חברות שנפלו קורבן לניסונות הפריצה של רוסיה, שכן היא אחת משתי חברות, ביחד עם פייזר, שנחשבות כפייבוריטיות להפוך לראשונות שמייצרות חיסון.

למעשה, כבר בחודש אפריל הזהירו בכירי המשרד לביטחון המולדת בארצות הברית (DHS) כי נרשמה עלייה בנסיונות הפריצה למחשבים, בייחוד בקרב אנשים שעובדים בחברות תרופות ובמכוני המחקר השונים. לפי ההערכות, העובדה שרבים עבדו מהבית הפכה אותם לפגיעים יותר לפריצות מצד האקרים, בטח בהשוואה למכון או משרד בעל אבטחה מקוונת.

 

נשיאי סין ורוסיה, ולדימיר פוטין ושי ג'ינפינג. ארה"ב מאשימה את שתי המדינות ניסיונות לפרוץ ליצרניות החיסונים (צילום: רויטרס)

 

כזכור, מודרנה עלתה שוב לכותרות רק לפני כשבועיים, לאחר שהפכה לראשונה בארצות הברית שעוברת לשלב השלישי והאחרון במחקר הקליני שמטרתו לייצר חיסון לנגיף הקורונה.

החיסון - mRNA-1273 - פותח במשותף ע"י מודרנה והמכונים הלאומיים לבריאות (NIH). בחודש מרץ האחרון הפכה מודרנה לחברת התרופות האמריקאית הראשונה שמזריקה חיסון ניסיוני בבני אדם. המתנדבים הגיעו למכון המחקר הרפואי של קייזר פרמננטה במדינת וושינגטון, שבאותם ימים דיווחה על קרוב ל-900 חולי קורונה (שהיה בזמנו שני רק לניו יורק).

"כל החוקרים הפכו להיות חלק מ'צוות קורונה'", אמרה ד"ר ליסה ג'קסון, החוקרת הראשית של המכון בסיאטל, "כולם רוצים לעשות ככל שרק ניתן כדי לסייע בשעת החירום הזו", היא הוסיפה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE