הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדיקות, חלוקת ציוד הגנה אישי ו"כיתות בידוד": כך ניו יורק מתכננת לפתוח את בתי הספר ברחבי העיר
בהתאם לדרישת המושל, עיריית ניו יורק שלחה תוכניות מפורטות לפתיחת בתי הספר, ובתוך כשבוע צפויה להתקבל ההודעה הרשמית מאולבני. במסגרת התוכנית, כלל עובדי משרד החינוך יעברו בדיקה ערב פתיחת שנת הלימודים. אם תחלואת הקורונה תישאר ברמתה הנמוכה, בתי הספר יוכלו להיפתח. עם זאת, אבחון חיובי של יותר מתלמיד אחד יגרור את סגירת המוסד הלימודי באופן מיידי

עיריית ניו יורק חשפה אמש (חמישי) מתווה מפורט לפתיחת בתי הספר הציבוריים, לפחות באופן חלקי, לקראת שנת הלימודים הבאה, וזאת על רקע המשך התפרצות נגיף הקורונה בארה"ב כולה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב לזכור כי משרד החינוך בניו יורק הוא הגדול ביותר בארצות הברית, ובבתי הספר הציבוריים בחמשת רובעי העיר לומדים כ-1.1 מיליון תלמידים. עוד לפני שמשבר הקורונה פקד את ארה"ב (ואת העולם כולו), התלמידים בניו יורק סבלו מעומס עצום בכיתות הלימוד, בייחוד בהשוואה לערים גדולות נוספות בניו יורק.

לכן, בתוכניות שהוצגו ע"י ראש העיר, ביל דה-בלאסיו הדגיש כי שמירה על ריחוק חברתי היא מהסוגיות הקריטיות ביותר, והוא אף הבטיח כי הוא לא יהסס להורות על סגירת מוסד לימודי כזה או אחר במידה שתירשם התפרצות של הקורונה בקרב התלמידים:

"אני לא מתכוון להורות על דבר הקשור לבתי הספר, שלא היה עומד בסטנדרטים שאני מציב לבתי הספר של ילדיי. כמו כל ההורים, אני רוצה לדעת שהילדים שלי בטוחים בכל יום שהם מגיעים לבית ספר. אנחנו נעשה ככל הניתן כדי להגיע לרמת הבטיחות הנדרשת, אך לא נפתח את בתי הספר אם הם לא יהיו בטוחים. זה פשוט מאוד", הסביר ראש העיר.

 

אבחון חיובי של יותר מתלמיד אחד יגרור את סגירת בית הספר כולו (צילום: Getty Images)

 

לפני שניכנס לפרטים העיקריים של התוכנית, מוטב להעניק קצת הקשר. בראש ובראשונה, המועד המשונה שבו פורסם המסמך (שעות הערב המאוחרות של יום חמישי) נובע מדד-ליין שקבע מושל המדינה, אנדרו קואומו, לכל 700 משרדי החינוך ברחבי המדינה. בנוסף, חשוב להבין כי התוכנית שהוצגה ע"י העירייה צריכה לקבל את אישור המושל, לפני שתיושם. קואומו, מצדו, הסביר כי הכרזה רשמית צפויה לקרות במהלך השבוע הראשון של אוגוסט.

יתרה מכך, חשוב לדעת באיזה מצב העיר נמצאת כיום: שיעור הבדיקות החיוביות במהלך שבעה הימים האחרונים - אחד הנתונים הקריטיים בניסיון להכיל את המגפה - עומד על 1% בודד בעיר (במנהטן הנתון עומד על 0.9%, בברונקס 1%, בברוקלין ובקווינס 1.1%, ובסטטן איילנד 1.2%).

 

 

לפי התוכנית שהוצגה ע"י דה-בלאסיו ונשיא משרד החינוך בעיר, ריצ'רד קרנזה, בתי הספר יוכלו להיפתח באזורים שבהם שיעור הבדיקות החיוביות ב-7 הימים הקודמים, עומד על פחות מ-3%. ולחילופין, באזורים שבהם הנתון יהיה גבוה מ-3%, בתי הספר יישארו סגורים.

ברמה העקרונית, מתווה זה יאפשר לפתוח את כלל בתי הספר בעיר, אך בתוכניות מופיעות גם דרכים שבהן ניתן להגיב אם וכאשר תהיה התפרצות נוספת של הנגיף בקרב התלמידים.

כך למשל, במידה שתלמיד אחד יעבור אבחון חיובי לקורונה, כלל התלמידים הלומדים בכיתה זו יעברו למתכונת של לימודים מהבית במשך שבועיים, לכל הפחות. במידה ששני תלמידים באותו בית הספר יעברו אבחון חיובי (ואם יימצא שאין ביניהם קשר, למשל שהם אינם לומדים באותה הכיתה), בית הספר כולו ייסגר והתלמידים יעברו ללימודים מרחוק.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

עוד עולה מהתכוניות שהוצגו כי כל בית ספר יצטרך להקצות לפחות כיתה אחת לטובת תלמידים הסובלים מתסמינים כלשהם. בנוסף, בכל אחת מהכיתות המיוחדות הללו יוצב אח או אחות, שיוכלו לסייע לתלמיד עד שההורים יגיעו לאסוף אותו. מורים ואנשי צוות נוספים יתבקשו לעזוב את המקום ולנסוע הבית במידה שירגישו רע.

אבחון חיובי של תלמיד או איש צוות יגרור "חקירה" של יחידת המעקב, וזאת במטרה לבחון האם הנשא בא במגע עם אנשים נוספים (ובמידת הצורך, ליידע אותם). בנוסף, כלל עובדי משרד החינוך יידרשו לעבור בדיקת קורונה בימים שלפני פתיחת שנת הלימודים, שלעת עתה מתוכננת ל-10 בספטמבר. עוד נמסר כי משרד החינוך בניו יורק רכש כמויות גדולות של ציוד הגנה אישי עבור כלל הנמצאים בבתי הספר, לרבות מסכות, ג'ל חיטוי לידיים, חומר חיטוי לכיתות ועוד.

"אנחנו נעשה את כל המאמצים הנדרשים על מנת לשמור על בריאות ובטיחות התלמידים, תוך כדי שנוודא שהם מקבלים את החינוך שמגיע להם. מערך הבדיקות והמעקב יסייע לנו לפתוח את שנת הלימודים בצורה בטוחה", הסביר דה-בלאסיו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE