הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החשוד בפריצה לעשרות חשבונות טוויטר של פוליטיקאים ומפורסמים: נער בן 17 מפלורידה
כשבועיים בלבד עברו מאז הפריצה, והבוקר פשטו רשויות החוק על ביתו של הנער מטמפה. מסתבר כי הונאת הביטקוין לא הייתה הראשונה שלו, ורק לפני חודשים בודדים הרשויות החרימו ממנו מאות אלפי דולרים. התובע המחוזי: הונאת הענק הזו נוצרה כאן בפלורידה, בחצר האחורית שלנו. הנאשם מתגורר פה, פה הוא ביצע את העבירות ופה הוא יועמד לדין"

נער בן 17 מהעיר טמפה שבפלורידה הוא החשוד המרכזי בפריצה לחשבונות הטוויטר של משתמשים בולטים, לרבות המועמד המודקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, מייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, ומייסד מיקרוסופט, ביל גייטס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד שנעצר, גרהאם קלארק, לצד חלק מהחשבונות שנפרצו (צילום: Shutterstock / טוויטר / משרד התביעה במחוז הילסבורו)

 

אנדרו וורן, התובע הכללי של מחוז הילסבורו, סיפר כי החשוד - גרהאם אייבן קלארק - נעצר מוקדם יותר היום בתום חקירה יסודית שבה השתתפו רשויות החוק הפדרליות והמקומיות, לרבות ה-FBI, רשות המסים (IRS), השירות החשאי ועוד.

על אף שהוא רק בן 17, קלארק יועמד לדין כבגיר, בעיקר בשל חומרת מעשיו. מעבר ל-30 הסעיפים החמורים שמופיעים בכתב האישום שהוגש נגדו ע"י וורן, יתכן שהוא יואשם גם ברמה הפדרלית.

כזכור, לפני כשבועיים נפרצו עשרות חשבונות של אנשים מוכרים, אך מסתבר שהם רק שימשו ככלי למען השגת המטרה: "בפשעים הללו נעשו בעזרת שמות של אנשים מפורסמים, אך הם לא הקורבן האמיתי. זוהי הונאת ביטקוין שנועד לגנוב את כספם של 'אנשים רגילים' בכל ארצות הברית, כולל כאן בפלורידה", הסביר וורן, "הונאת הענק הזו נוצרה כאן בפלורידה, בחצר האחורית שלנו. הנאשם מתגורר פה, פה הוא ביצע את העבירות ופה הוא יועמד לדין".

 

 

למעשה, קלארק הצליח לפרסם ציוצים מתוך 45 חשבונות שונים, לקרוא את ההודעות של 36 חשבונות ואף לקבל את מלוא הגישה ל-7 חשבונות. 

באמצעות שיטה זו, החשוד הצליח לגנוב יותר מ-180 אלף דולר בביטקוין. אך מסתבר שהחוקרים רדפו אחר קלארק עוד הרבה לפני שתכנן את הפריצה לטוויטר, שכן בחודש אפריל האחרון אנשי השירות החשאי החרימו יותר מ-700 אלף דולר בביטקוין.

"בעזרת חקירה משותפת הגענו לחשוד, ובעזרת המשך שיתוף הפעולה גם נוודא שהוא יתן את הדין. הונאה היא תמיד מעשה פסול, בין אם מדובר בגניבת מזומנים או במטבע מבוזר כמו ביטקוין, זו גנבה לכאן או לכאן", סיכם וורן, שהוסיף כי כתבי אישום הוגשו לביהמ"ש הפלרלי בקליפורניה, כנגד שני חשודים נוספים: נימה פזלי, תושב אורלנדו, ומייסון שפרד, תושב בריטניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE