הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן, אובמה, גייטס ומאסק נפגעו בפריצה הגדולה בהיסטוריה של הרשת החברתית
"באופן פנימי נקטנו צעדים משמעותיים להגבלת הגישה למערכות ולכלים פנימיים בזמן שהחקירה שלנו נמשכת", נמסר מהחברה. "עדכונים נוספים יבואו עם המשך החקירה שלנו".

הונאת ביטקוין היא האחראית לפריצה לחשבונותיהם של משתמשים בולטים כמו הנשיא לשעבר ברק אובמה, ומנכ"ל ספייס אקס וטסלה אלון מאסק במהלך יום רביעי, במה שתואר כתוצאה של "פיגוע הנדסי מתואם", כך מסרה חברת המדיה החברתית.

ההתקפה הובילה לפוסטים מזויפים של יותר מתריסר חשבונות ואילצה את החברה למחוק את ההודעות ולנעול רשת משתמשים גדולה בניסיון לאבטח את האתר.

"גילינו את מה שאנחנו סבורים כי הייתה מתקפה הנדסית מתואמת של אנשים שהפכו חלק מעובדינו למטרה באמצעות גישה למערכות וכלים פנימיים", פרסמה החברה בחשבון התמיכה הרשמי שלה בטוויטר.

"אנו יודעים שהם השתמשו בגישה זו כדי להשתלט על חשבונות רבים (כולל מאומתים) ולצייץ מטעמם", המשיכה החברה. "אנו בודקים איזו פעילות זדונית אחרת הם עשויים לבצע או איזה מידע אליו הם ניגשים ישותף כאן".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כל החשבונות שנפרצו אומתו ובפוסטים הנחו את העוקבים לשלוח bitcoin לכתובת ספציפית על מנת לקבל bitcoin בחינם.

הקורבנות כללו את המיליארדר ביל גייטס, המועמד לנשיאות דמוקרטית ג'ו ביידן, קניה ווסט וענקי טק כאפל ואובר.

טוויטר מסרה כי פעלה להוריד את הציוצים ולנעל את החשבונות המושפעים מהפריצה, אולם ככל הנראה ההודעות נצפו בהרחבה בהתחשב בבולטות הקורבנות.

החברה הודתה כי כיבוי קבוצה גדולה בהרבה של משתמשים הייתה צעד "משבש" אך הכרחי.

"זה היה משבש, אבל זה היה צעד חשוב להפחתת הסיכון", פרסמה החברה. "מרבית הפונקציונליות שוחזרה אך אנו עשויים לנקוט בפעולות נוספות ונעדכן בנושא".

בטוויטר נמסר כי היא החברה פועלת לשחזור הגישה לחשבון עבור בעליהם החוקיים, אך תעביר את השליטה חזרה רק "כשאנחנו נהיה בטוחים שנוכל לעשות זאת בצורה מאובטחת".

"באופן פנימי נקטנו צעדים משמעותיים להגבלת הגישה למערכות ולכלים פנימיים בזמן שהחקירה שלנו נמשכת", נמסר מהחברה. "עדכונים נוספים יבואו עם המשך החקירה שלנו".

ההתקפה של יום רביעי הביאה גם את המחוקקים האחראים לפיקוח על חברות הטכנולוגיה המסיביות של עמק הסיליקון להגיב. הסנאטור ג'וש האוולי שלח מכתב למנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי ובו בקשה למידע נוסף, עם שאלות הכוללות: "האם מתקפה זו איימה על אבטחת חשבון הטוויטר של הנשיא עצמו?"

"התקפה מוצלחת על שרתי המערכת שלך מהווה איום על כל פרטיותם ואבטחת הנתונים של המשתמשים שלך", כתב הולי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE