הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות בארה"ב מזהירות: חשד להימצאות חיידק הסלמונלה בבצל
ב-CDC המליצו לזרוק את כלל מוצרי הבצל של חברת 'תומפסון אינטרנשיונל', וזאת לאחר שקרוב ל-400 איש חלו בעקבות אכילת בצל סגול. מתוכם, כ-60 נזקקו לאשפוז

קרוב ל-400 אנשים ברחבי 34 מדינות חלו בסלמונלה, כך על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שהוסיף כי מקור ההתפרצות בבצל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הדיווחים הראשוניים החלו להתקבל לפני כחודש בשלוש מדינות, אולם בשבועות שחלפו מאז התקבלו מאות דיווחים נוספים, וכאמור, כעת ישנם 396 חולים, מתוכם 59 נזקקו לאשפוז בבית החולים.

בעקבות כך, ב-CDC הצליחו להבין כי מקור התפרצות הסלמונלה הוא במפעל ירקות בבייקרספילד שבקליפורניה (חברה בשם 'תומפסון אינטרנשיונל'). אי לכך, החברה הודיעה על ריקול עבור כלל מוצרי הבצל שיצאו מהמפעל, וב-CDC הסבירו כי הבצלים נשלחו לסופרמרקטים, מסעדות ועוד בכל חמישים מדינות ארה"ב, כמו גם בוושינגטון די. סי. ובקנדה.

 

 

ב-CDC הסבירו כי לרוב, הידבקות בחיידק מלווה בכאבי בטן עזים, שלשולים וכאבי ראש, העלולים להימשך שעות בודדות במקרה הטוב, וקרוב לשבוע במקרה הרע.

על אף שהחיידק התגלה רק בבצל סגול, ב-CDC ממליצים לזרוק לפח את כל מוצרי הבצל של תומפסון אינטרנשיונל: "אל תאכלו, תגישו או תמכרו בצלים של תומפסון", אמרו ב-CDC.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE