הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות התקרית הקטלנית במסיבה ביתית: לוס אנג'לס מגבירה את המאבק נגד התקהלויות
מנהלת מחלקת בריאות הציבור הדגישה כי אסור להשתתף באירועים עם אנשים שאינם מתגוררים באותו הבית, ועל כן נחתם צו חירום המאפשר להטיל קנס ומאסר על המפרים. ההחלטה הגיעה כ-24 שעות לאחר שאישה נרצחה ו-4 נוספים נפצעו לאחר שאלמוני פתח באש בבית בשכונת בוורלי קרסט, בשעה שמאות אנשים נכחו במקום

בכוונת רשויות החוק והבריאות במחוז לוס אנג'לס להגביר באופן משמעותי את האכיפה כנגד תושבים המקיימים מסיבות המוניות בבתיהם, וזאת על רקע אירוע הירי הקטלני במסיבה שנערכה ברח' מלהולנד המפורסם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פינוי פצועים מזירת האירוע (צילום: אר. אם. ג'י.)

 

בהודעת מחלקת בריאות הציבור במחוז הוסבר כי הוחלט להנפיק צו חירום מחייב, במסגרתו "אין לקיים התקהלויות, לרבות מסיבות ביתיות". עוד הוסבר כי הצו נחוץ "כדי להגן על חייהם ובריאותם של תושבי המחוז כולו", ועבירה על החוק עלולה לגרור קנס כספי, מאסר בפועל ואף שילוב של השניים.

"אנחנו מפצירים בכל תושבי מחוז לוס אנג'לס לפעול לפי החיות רשויות הבריאות ולהימנע מלארגן או להשתתף בהתקהלויות המוניות", אמרו במחלקת בריאות הציבור והוסיפו, "הסכנה הגדולה ביותר נרשמת כאשר ישנה התקהלות במקום סגור, אנשים לא חובשים מסכות ולא שומרים על ריחוק חברתי. ההשלכות של קיום אירועים מסוג זה הן חמורות, שכן הנגיף מסוגל להתפשט בקלות ובמהירות".

למען הסר ספק, חשוב להזכיר כי קיימת הנחיה האוסרת על התקהלות - כולל מסיבות עם אנשים שאינם מתגוררים באותו הבית. עם זאת, נראה שכעת הוחלט, בתיאום עם רשויות החוק, להגביר את האכיפה.

 

ד"ר פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

כאמור, הרקע להחלטה הוא אירוע הירי שהתרחש בלילה שבין שני לשלישי בשכונת בוורלי קרסט היוקרתית. אישה כבת 35, ששמה טרם פורסם, נורתה ופונתה לבית החולים, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותה.

ארבעה אנשים נוספים - שני גברים ושתי נשים - נורו אף הם, אך לא נשקפת סכנה לחייהם. סגן כריס רמירז ממשטרת לוס אנג'לס אמר אתמול שהחקירה "מתמקדת בגורמים הקשורים לכנופיות, בהתאם לראיות שנמצאו בזירת האירוע", אולם ב-24 השעות שעברו מאז, איש טרם נעצר.

ביקורת הופנתה כלפי המשטרה לאחר שנודע שלפחות שש ניידות הגיעו לבית, כ-7 שעות לפני שנפתחה אש במקום. אך במשטרה אמרו שהם הגיעו לבית בעקבות תלונות של שכנים, ושהם רק בדקו שלא בוצעו עבירות תעבורה (למשל, חניית רכבים באמצע הכביש). על כך אמר רמירז: "זו הייתה מסיבה פרטית במקום סגור, אני לא יודע איך אנחנו אמורים לאכוף נהלים במקום כזה. אם היועץ המשפטי לעירייה מעוניין בכך, אפשר להגיש תלונות נוספות".

 

הבית המדובר, שעות בודדות לפני הירי (צילום: סי. בי. אס. 2)

 

מוקדם יותר היום (רביעי), ד"ר ברברה פרר - מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז - הדגישה שאסור לקיים מסיבות עם אנשים המתגוררים בבתים אחרים, בשום אופן: "מסיבות פרטיות אסורות, הן בברים והן בבתים פרטיים", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE