הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הסכנה לא חלפה": זינוק במספר המסתננים בגבול ארה"ב-מקסיקו
משבר הקורונה עוד רחוק מסיומו, אך נדמה כי בצד המקסיקני של הגבול הדרומי כבר הכריזו על חזרה לשגרה. בחודש יולי נעצרו כ-38 אלף מסתננים, עלייה משמעותית לעומת החודש הקודם. עם זאת, עדיין מדובר בנתון נמוך מאוד בהשוואה ליולי 2019

 קרוב לארבעים אלף מסתננים נעצרו לאורך הגבול הדרומי של ארצות הברית במהלך חודש יולי, כך עולה מנתוני סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP) שפורסמו מוקדם יותר היום (חמישי). למעשה, הנתונים מצביעים על כך שהמגמה שהחלה באפריל - במסגרתה נרשמה עלייה הדרגתית בניסיונות להיכנס לארה"ב באופן בלתי חוקי - נמשכה אל תוך הקיץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: CBP)

 

לדעת בכירי ה-CBP, ישנו קשר ברור בין המגמה בגבול בחודשים האחרונים, לבין המצב הכלכלי במקסיקו (בדומה לרוב הכלכלות בעולם, גם המשק המקסיקני נפגע קשות מהמשבר).

מארק מורגן, המנהל בפועל של סוכנות המכס והגנת הגבולות, שיבח את הנשיא טראמפ על כך שחתם על צו מנהלי המאפשר לבצע הליך גירוש מזורז למסתננים שייעצרו בגבול הדרומי, וזאת במטרה להניא חולי קורונה מלנסות ולהגיע לארה"ב כדי לקבל טיפול רפואי:

"הסכנה לא חלפה בגבול, ולמעשה אנחנו רואים שהיא רק תגבר לאור המצוקה הכלכלית במקסיקו ובמדינות נוספות במרכז אמריקה. המשבר הכלכלי רק ילך ויחריף עם מגפת הקורונה", הוא אמר והוסיף, "הגירוש המזורז הוא פשוט היגיון בריא".

 

מסתננים מוחזרים למקסיקו באופן מיידי במסגרת המדיניות החדשה (צילום: CBP)

 

בחודש יוני נעצרו בגבול הדרומי 30,721 מסתננים, אך, כאמור, הנתון זינק בחודש יולי ל-38,347 עצורים. מתוכם, 78% היו אזרחי מקסיקו, ומרביתם היו "בוגרים-יחידים" כפי שמכונים ע"י רשויות ההגירה (בניגוד, למשל, לאנשים שמגיעים עם כל בני משפחתם).

בפועל, 35,056 מהעצורים גורשו באופן מיידי, כך שרק ל-3,300 ניתנה האפשרות לבקש מעמד של פליט.

כאמור, מאז חודש אפריל נרשמת עלייה איטית והדרגתית במספר המסתננים בגבול עם מקסיקו, וזאת למרות שהמקום סגור לתנועה שאינה חיונית (דבר שכביכול אמור להקל על רשויות ההגירה למצוא מסתננים). למעשה, מגמה זו הגיעה לאחר שבחודשיים הראשונים של משבר הקורונה נרשמה צניחה חופשית במספר העצורים בגבול.

ולמרות המגמות שנרשמו בחודשים האחרונים, חשוב להבין שכמות העצורים כיום בכל זאת נמוכה בחצי לעמות כ-72 אלף מסתננים שנעצרו בגבול ביולי 2019.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE