הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל ניו יורק הודיע: בתי הספר הציבוריים במדינה יוכלו להיפתח מחדש
אחרי חרושת שמועות שנגררה שבועות ארוכים, המושל קואומו נתן את האישור הכללי לפתיחת מוסדות הלימוד. עם זאת, הוא הדגיש שההכרעה הסופית תתקבל מצד ההורים והמורים בכל מחוז חינוך: "כולם צריכים להיות מעורבים. אם מורה לא מגיע, אז אין שיעור. ההורים צריכים לדעת שיש תוכנית המספקת מענה ראוי"

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, נתן הבוקר (שישי) אור ירוק לפתיחת בתי הספר הציבוריים בכל 750 מחוזות החינוך במדינתו, אך הוא הדגיש כי ההחלטה הסופית האם לאפשר לתלמידים לשוב לבתי הספר תישאר בידי מוסדות החינוך עצמם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / לשכת מושל ניו יורק)

 

"הורים צריכים להיות מעורבים בגיבוש תוכניות הפתיחה הספציפיות לבית הספר של ילדיהם, ולהאמין שהיא הגיונית ומספקת מענה ראוי", הסביר קואומו והוסיף כי החלטתו התקבלה על בסיס המדע ונתוני התחלואה, בדומה לאופן ההדרגתי שבו המשק במדינה נפתח מחדש בחודשים האחרונים.

"גם המורים צריכים להיות מעורבים בהחלטה, כי אם המורה לא יגיע לבית הספר, אז אין שיעור. כולם צריכים ליישר קו", אמר המושל והוסיף: "היום זה הדד ליין שהצבנו כדי לבחון את הנתונים, ואנחנו רואים שכל האזורים במדינה נמצאים מתחת לרף התחלואה שקבענו. לכן, כל מחוזות החינוך רשאים להיפתח".

 

 

עם זאת, המושל הסתייג במעט והדגיש שהוא לא יהסס לבטל את ההחלטה, במידה שתירשם עלייה בתחלואה עד פתיחת שנת הלימודים החדשה. חשוב לציין כי מתוך 749 מחוזות החינוך במדינה, 127 טרם שלחו את תוכניותיהם לפתיחת בתי הספר, ואילו כ-50 מחוזות חינוך התבקשו לבצע שינויים לפני שיתקבל האישור המיוחל.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הנתון הקריטי ביותר שייבחן בכל מחוז חינוך הוא ממוצע הבדיקות החיוביות ב-7 הימים האחרונים. כך למשל, כדי לפתוח את בתי הספר, הנתון צריך להיות נמוך מ-5%. במקרים שבהם הנתון יעלה על 9%, כלל בתי הספר במחוז החינוך יצטרכו להיסגר באופן מיידי.

כיום, שיעור הבדיקות החיוביות בשבוע החולף ברחבי ניו יורק עומד על כ-1% בלבד (למעשה, הנתון עומד על כ-1% מזה כחודש). בעיר ניו יורק עומד הנתון על 1.1%, כאשר הרובע ה"בעייתי" ביותר הוא הברונקס עם 1.4%.

ככל הנראה, במשרד החינוך בעיר ניו יורק - הגדול ביותר בארצות הברית - יוחלט להציב רף נמוך עוד יותר, שכן בתוכניות הפתיחה שנשלחו ללשכת המושל, הסביר נשיא משרד החינוך בעיר, ריצ'רד קרנזה, כי יאפשר לבתי הספר להיפתח באזורים שבהם שיעור הבדיקות החיוביות ב-7 הימים הקודמים, עומד על פחות מ-3%. ולחילופין, באזורים שבהם הנתון יהיה גבוה מ-3%, בתי הספר יישארו סגורים.

ברמה העקרונית, מתווה זה יאפשר לפתוח את כלל בתי הספר בעיר, אך בתוכניות מופיעות גם דרכים שבהן ניתן להגיב אם וכאשר תהיה התפרצות נוספת של הנגיף בקרב התלמידים.

כך למשל, במידה שתלמיד אחד יעבור אבחון חיובי לקורונה, כלל התלמידים הלומדים בכיתה זו יעברו למתכונת של לימודים מהבית במשך שבועיים, לכל הפחות. במידה ששני תלמידים באותו בית הספר יעברו אבחון חיובי (ואם יימצא שאין ביניהם קשר, למשל שהם אינם לומדים באותה הכיתה), בית הספר כולו ייסגר והתלמידים יעברו ללימודים מרחוק.

כאמור, ההחלטה הסופית על פתיחת הקמפוס תישאר בידי משרדי החינוך המקומיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE