הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ניהל קשרים מיניים עם מספר עובדות": מקדונלד'ס דורשת מהמנכ"ל המודח להחזיר עשרות מיליוני דולרים
פחות משנה לאחר הדחתו של סטיב איסטרברוק, השבוע נודע כי הוגשה נגדו תביעה בדרישה להשיב את חבילת הפיצויים שניתנה לו. לטענת הרשת, הוא שיבש את החקירה הפנימית והחזיק בתמונות עירום של מספר עובדות, ועל כן ההסכם בין הצדדים צריך להתבטל בדיעבד

רשת מקדונלד'ס העולמית הגישה השבוע תביעה כנגד המנכ"ל לשעבר, סטיב איסטרברוק, וזאת בדרישה שיחזיר את הפיצויים שקיבל עם עזיבתו, בעקבות גילויים חדשים על מערכות יחסים שניהל עם מספר עובדות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, איסטרברוק הודח מהתפקיד היוקרתי בנובמבר האחרון. חברי הדירקטוריון אומנם שיבחו את האופן שבו הוביל את החברה, שכן ערך המנייה הוכפלה במהלך 4 שנות כהונתו, אך הם הסבירו שהוא ניהל קשר בלתי הולם עם אחת העובדות, ועל כן לא נותרה להם ברירה מלבד להדיחו. ראוי לציין כי מערכת היחסים הייתה בהסכמה, כך שלא מדובר בעבירה על החוק.

ב-2018 (השנה המלאה האחרונה שבה המנכ"ל עבד ברשת), איסטרברוק הרוויח 15.9 מיליון דולר (שכר בסיס של 1.3 מיליון דולר, בונוס בגובה 14.6 מיליון דולר). היות שהגיע ליעדים העסקיים שהוצבו לשנת 2019, חבילת הפיצויים שקיבל איסטרברוק כללה בונוסים ושכר למשך 26 שבועות, כאשר הסכום הסופי נאמד ב-42 מיליון דולר.

 

איסטרברוק עזב את התפקיד, כעת הוא עלול להידרש להחזיר מיליוני דולרים (צילום: מקדונלד'ס)

 

כעת, כאמור, מקדונלד'ס תובעת את איסטרברוק בעקבות חשיפת גילויים חדשים בחודש שעבר, לפיהם המנכ"ל המודח ניהל קשרים רומנטיים עם לפחות שלוש עובדות נוספות. אם לא די בכך, מסתבר שאיסטרברוק אף שיקר במהלך החקירה הפנימית שנפתחה ברשת.

מעבר לכך ששיקר על מערכות היחסים (הוא הודה בקשר הרומנטי עם עובדת אחת בלבד), ברשת טוענים שאיסטרברוק החזיק במספר תמונות אינטימיות של העובדות, שאותן הוא מחק מהמייל לעבודה, אך רק לאחר ששלח את התוכן לכתובת מייל האישית שלו. בנוסף, אחת הנשים שעמה איסטרברוק ניהל קשר רומנטי, קיבלה ממנו מניות בשווי מאות אלפי דולרים.

 

כריס קמפזינצקי, מנכ"ל רשת מקדונלד'ס (צילום: רויטרס)

 

"אנחנו לא נקבל התנהגות מצד העובדים, שאינה משקפת את הערכים שלנו", אמר כריס קמפזינצקי, מנכ"ל מקדונלד'ס שהחליף את איסטרברוק. עוד הסביר המנכ"ל כי הרשת לא הייתה חותמת על חבילת הפיצויים לו הייתה מודעת להתנהגותו של איסטרברוק, ועל כן היא דורשת לקבל את כספי הפיצוי בחזרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE