הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כבר לא דרכון מבוקש? אלפי אמריקאים ויתרו על האזרחות שלהם מתחילת השנה
משבר הקורונה והמתחים הפוליטיים הפכו לשיקולים נוספים, ביחד עם סוגיית המיסוי, עבור מיליוני אזרחים אמריקאים המתגוררים מחוץ למדינה; בחצי השנה האחרונה נרשמה עלייה של יותר מאלף אחוזים במספר הבקשות לוויתור על האזרחות, בהשוואה לששת החודשים הקודמים

פעם, בעבר הלא רחוק, רבים ברחבי העולם שאפו להשיג דרכון אמריקאי, המקנה שלל זכויות, בעיקרן הזכות לשהות בארה"ב ללא אשרת עבודה או כניסה.

אלא שכעת, דו"ח של חברת Bambridge Accountants New York מצביע על מספר שיא של אנשים שוויתרו על האזרחות האמריקאית במהלך ששת החודשים הראשונים של 2020.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דרכון אמריקאי זכה לביקוש אדיר בעבר. כעת יותר ויותר רוצים להיפטר ממנו (צילום: Shutterstock)

 

מנתוני הממשל הפדרלי (המפורסמים בכל שלושה חודשים) עולה כי במהלך המחצית הראשונה של 2020, לא פחות מ-5,816 איש ויתרו על האזרחות האמריקאית שלהם. 

לשם השוואה, מדובר בזינוק של 1,210% לעומת חצי השנה שקדמה (יולי 2019 עד דצמבר 2019), אז 444 איש ויתרו על האזרחות. יתרה מכך, בשנת 2019 כולה התקבלו 2,072 בקשות לוויתור על האזרחות - פחות מחצי בששת החודשים הראשונים של 2020.

לפי אליסטר ביימברידג', בכיר בחברה שפרסמה את הדו"ח, הנתונים לאו דווקא מצביעים על בריחה המונית מארצות הברית: "רוב האנשם שוויתרו על האזרחות שלהם בתקופה הזו כבר עזבו את ארצות הברית לפני השנה הנוכחית, וכעת הם פשוט החליטו להפוך את זה לרשמי", הוא הסביר.

 

משבר הקורונה והאווירה הפוליטית המתוחה תרמו למגמה, אך יש גם שיקול נוסף (צילום: Shutterstock)

 

עוד מסר ביימברידג' כי האווירה הפוליטית המתוחה ומשבר הקורונה ככל הנראה תרמו לעלייה, אך ישנה סיבה נוספת שלא פחות שכיחה: סוגיית המיסוי.

אמריקאים המתגוררים מחוץ למדינה - לרבות בישראל - נדרשים בכל זאת להגיש תצהירי מס לרשות המסים האמריקאית (כמו גם להצהיר על חשבונות בנק מעבר לים, ועוד). מצד אחד, ישנם יתרונות ברורים: אזרח אמריקאי שמתגורר בישראל בכל זאת זכאי לקבל הטבות כגון סושיאל סקיוריטי, ואפילו 1,200 דולר במסגרת חקיקת החירום (בתנאי, כמובן, שהוא עומד בתנאי הסף מבחינת ההכנסה).

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מאידך, יש הרואים בזה "התעסקות מיותרת", וכזו שאינה משתלמת: "עבור רבים זה הופך למסובך מדי, ואם הם מבינים שאין להם שום כוונה לחזור ולהתגורר בארצות הברית, הם מתחילים בתהליך", מסביר ביימברידג'.

עם זאת, חשוב לזכור שוויתור על האזרחות אינו בהכרח הפתרון הטוב ביותר עבור אדם הסובל ממצוקה כספית, שכן כדי לפתוח בהליך, על מגיש הבקשה להגיע לשגרירות האמריקאית (במידה שאינו נמצא בארה"ב) ולשלם 2,350 דולר (כמו גם לשלם את כל החובות ל-IRS).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE