הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גוברות ההערכות: גבולותיה היבשתיים של ארה"ב לא ייפתחו מחדש עד 2021
הבוקר נודע כי שלוש המדינות הגדולות בצפון אמריקה שוב האריכו את סגירת הגבולות, פרט לנסיעות חיוניות, צעד שהחל כבר בחודש מרץ. לאור התפרצות הקורונה במדינות, בעיקר בארה"ב ומקסיקו, ולצד התמיכה הגורפת בסגירה מצד אזרחי קנדה, רבים מעריכים שהשגרה לא תחזור עד השנה הבאה, לכל המוקדם

בכוונת ארצות הברית, קנדה ומקסיקו להאריך ב-30 ימים נוספים את הסגירה המשותפת של הגבולות היבשתיים, וזאת מתוך רצון לבלום את התפרצות נגיף הקורונה בשלוש המדינות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כעת, מעברי הגבול בין ארה"ב ומקסיקו, וארה"ב וקנדה, יישארו סגורים עד ה-21 בספטמבר, לכל הפחות. חשוב להבהיר כי הסגירה הממושכת לא משפיעה על הסחר בין המדינות, כמו גם על טיסות מסחריות שממשיכות להתקיים בין המדינות.

צ'אד וולף, השר לביטחון המולדת בפועל, אישר את הדיווחים הבוקר (שישי) בפוסט שכתב בחשבון הטוויטר שלו.

 

 

"נמשיך לעבוד עם קנדה ומקסיקו כדי להאט את התפשטות מחלת קוביד-19. בהתאם לכך, סיכמנו להאריך את המגבלה על תנועה שאינה חיונית, עד ה-21 בספטמבר", כתב השר.

 

גשר "בלו וואטר" המחבר בין מישיגן לפרובינציה הקנדית אונטריו (צילום: AP)

 

כזכור, ב-18 במרץ הודיעו שלוש המדינות על סגירת מעברי הגבול השונים. חודש ימים לאחר מכן הוחלט להאריך את סגירת הגבול ב-30 ימים נוספים, ו-וולף אמר בזמנו כי "תיאמנו ועבדנו בצמוד עם ממשלות קנדה ומקסיקו, וקיבלנו החלטה שהמשך איסורי הנסיעות הלא-חיונית הוא דבר חיוני. כפי שהנשיא טראמפ אמר בשבוע שעבר, הגבלת נסיעות, הגברת הפיקוח בגבולות ועוד הם כלים חשובים במאבק בנגיף".

שלוש הארכות נוספות (מאי, יוני ויולי) נרשמו לאחר מכן, כך שההחלטה שהתקבלה השבוע לא בדיוק הפתיעה רבים. בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח כי בממשל טראמפ מבינים שיהיה צורך להאריך את סגירת הגבולות עד שסכנת הקורונה תחלוף, כאשר ההערכות מדברות על פחות כמה חודשים נוספים שבהם הגבול יישאר סגור.

ראוי להזכיר כי לא מדובר במהלך חד צדדי, ונראה שאזרחי מקסיקו וקנדה מגבים את החלטת הממשלות שלהם. כך למשל, סקר שפורסם לאחרונה בקנדה מצא כי 85% תומכים בסגירת הגבול עם ארה"ב עד סוף שנת 2020.

 

אחד ממעברי הגבול בין ארה"ב ומקסיקו (צילום: CBP)

 

על אף הקרבה הגיאוגרפית של שלוש המדינות, חשוב לזכור כי הן נמצאות במצבים שונים במאבקן כנגד הנגיף: בארצות הברית (ובה כ-330 מיליון תושבים) יש למעלה מ-5.2 מיליון נשאים ו-167 אלף איש מתו מקורונה. בקנדה (מדינה שבה מתגוררים כ-37 מיליון תושבים) אובחנו עד כה 121 אלף נשאי נגיף הקורונה, ו-9 אלף מתו בעקבות ההידבקות בו.

במקסיקו דווח עד כה על כחצי מיליון נשאים ו-55 אלף מקרי מוות (כ-128 מיליון איש מתגוררים במדינה). עם זאת, ראוי לציין כי ההערכות הן שתחלואת הנגיף במקסיקו גבוהה עוד יותר, אולם אלו הנתונים הרשמיים שדווחו מצד הרשויות במדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE