הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לשכת האבטלה בקליפורניה נעקצה ברבע מיליון דולר: תביעות הוגשו בשם אסירים
הפרשה התגלתה די במקריות לאחר ששני סוהרים שמעו אסירים משוחחים על ההונאה, וחקירה חשפה כי ישנם 21 מעורבים. בפשיטה שנערכה בסופ"ש האחרון נעצרו כלל המעורבים, אם כי מרביתם עדיין בכלא. שוטרת מקומית ביקרה את לשכת האבטלה: "בפועל, רבע מיליון דולר ירד לטמיון בגלל היעדר פיקוח"

רשויות החוק בצפון קליפורניה חשפו הונאת ענק, במסגרתה לפחות 21 איש קיבלו למעלה מרבע מיליון דולר מלשכת האבטלה המקומית, לאחר שהם הגישו תביעות אבטלה בשמם של אסירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


21 החשודים המעורבים בפרשה. אלו ללא סימון אדום סביב תמונתם נעצרו בפשיטות בסופ"ש האחרון (צילום: משרד השריף במחוז סן מטאו)

 

בהודעת משרד השריף במחוז סן מטאו הוסבר כי הפרשה נחשפה די במקריות, שכן שני סוהרים שמעו מספר אסירים המשוחחים על הגשת בקשות ללשכת האבטלה (דבר חריג למדי בבית הכלא). בעקבות כך, הסוהרים פנו למשרד השריף, שפתח בחקירה.

בחקירה השתתפו אנשי משרד השריף, חוקרים מטעם המחלקה לפיתוח תעסוקתי (Employment Development Department, או EDD) ואנשי משרד התביעה המקומי. יחדיו הם הצליחו לגלות כי 30 בקשות הוגשו ל-EDD על שם אסירים בבית הכלא בסן מטאו.

 

 

לאחר שבית המשפט אישר צווי מעצר וחיפוש, ביום שבת האחרון נערכה פשיטה גדולה בשלושה מוקדים (במחוזות סן מטאו, סן פרנסיסקו וסן חואקין), שהובילה למעצר של 7 חשודים והחרמת 150 אלף דולר במזומן. רוזמרי בלקסווייד ממשרד השריף במחוז סן מטאו הסבירה כי 14 חשודים נוספים עדיין נמצאים בכלא, כך שלא היה צורך בלעצור אותם על אף כתב האישום שהוגש. למען הסר ספק, הם עברו את תהליך הקליטה מחדש ואכן יועמדו לדין.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כבר בראשית המשבר, כאשר לכולם היה ברור שמיליונים יפנו ללשכות האבטלה השונות, רבים הצביעו על כך שזה פותח את הדלת לגורמים עברייניים. למעשה, מאז חודש מרץ העבירו אנשי ה-EDD כ-63 מיליארד דולר, ללמעלה מעשרה מיליון מובטלים (בתשלומים שבועיים).

"אני חושבת שב-EDD צריכים לבחון את המערכת שלהם ולראות מה אפשר לעשות אחרת", אמרה בלקסווייד והמשיכה, "בפועל, רבע מיליון דולר ירד לטמיון בגלל היעדר פיקוח". ב-EDD הגיבו לפרשה ואמרו: "ישנה מחלקה לחקירות, שעובדת במקביל עם רשויות החוק המקומיות, המדיניות והפדרליות, כדי להגן על תוכנית האבטלה בקליפורניה", כלשון ההודעה.

חשוב לזכור כי אכן נרשמו הונאות ותרמיות רבות הקשורות ללשכת האבטלה. כך למשל, בחודש שעבר דווח על מעצרם של 8 אנשים בלוס אנג'לס, בחשד שהקימו עסקים מזויפים ועקצו את לשכת האבטלה ביותר ממיליון דולר. אך נדמה שהפרשה האחרונה - בה מעורבים אסירים (שאף עשו שימוש בשמותיהם של אסירים שכלל לא ידעו על התרמית) - היא עליית מדרגה מדאיגה במיוחד.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE