הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשפה הונאת ענק בקליפורניה: הקימו עסקים מזויפים ועקצו את לשכת האבטלה ביותר ממיליון דולר
שמונה חשודים, מרביתם בני משפחה מלוס אנג'לס - נעצרו אתמול בתום חקירה סמויה שנמשכה למעלה משלוש שנים. לפי החשד, הנאשמים "פתחו" עסקים ומיד דיווחו לרשויות על פיטורי עובדים. אם לא די בכך, הם גנבו את הזהויות של אסירים כדי להשיג עוד יותר כסף. כעת הם עלולים להישלח ליותר מעשרים שנים מאחורי סורג ובריח

רשויות החוק בדרום קליפורניה פשטו אתמול (שלישי) על מספר בתים בלוס אנג'לס ועצרו 8 בני אדם, החשודים בכך שהקימו בתי עסק מזויפים כדי להשיג יותר ממיליון דולר באמצעות תביעות אבטלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, כתב האישום החמור שהוגש נגד שמונה החשודים הוא רק הפרק האחרון בפרשה, שכן החקירה מתנהלת באופן סמוי מזה למעלה משלוש שנים. על פי החשד, הנאשמים "הקימו" מגוון רחב של עסקים, החל משירותי ניקיון בבית וכלה בחנויות בוטיק.

בהודעת משרד התובע הפדרלי בלוס אנג'לס הוסבר כי שישה מתוך שמונה הנאשמים הם בני משפחה, וכנגד כל אחד מהם הוגש כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק וגניבת זהות בנסיבות מחמירות. ראוי לציין כי שבעה מתוכם נעצרו בלוס אנג'לס והובאו כבר אמש בפני שופט בעיר, וחשודה אחת נעצרה באינדיאנה. היא גם הובאה בפני שופט, אך ידרש זמן מה עד שתהליך ההסגרה יושלם והיא תגיע ללוס אנג'לס.

 

 

הנאשמת המרכזית הינה דונה גיבינס בת ה-58, תושבת שכונת גרמסי פארק שבלוס אנג'לס. החשודים הנוספים הם: קטרינה גיפסון (אחיינית של גיבינס), ביאקנה לוגי, ורנישה ג'וליבט (שנעצרה באינדיאנה) וארבעת ילדיה של גיבינס: אוולין, לרון, לטריס וראשל.

לפי החשד, הונאת הענק נמשכה יותר משלוש שנים, החל מפברואר 2013 ועד יולי 2016. בתקופה זו, הנאשמים הקימו את העסקים המזויפים, ורשמו אותם במחלקה לפיתוח תעסוקתי (Employment Development Department, או EDD) - הגוף שאחראי, בין היתר, על הפצת דמי אבטלה בקליפורניה.

היות שב-EDD מבצעים אימות כתובת מול בית העסק, הנאשמים פתחו עשרות חשבונות במה שמכונה "עסקי דואר" (מדובר בעסק פרטי שבו ישנן תיבות דואר). לאחר שתהליך האימות הושלם, הנאשמים החלו להגיש בקשות לקבלת דמי אבטלה, ובהן הטענה שהם כביכול פוטרו מאחד מבתי העסק המזויפים.

לאחר שקיבלו את כרטיסי הדביט מה-EDD (ובהם דמי האבטלה), הנאשמים משכו את הכסף. אך התרמית לא הסתיימה כאן, והנאשמים החלו להגיש בקשות נוספות, הפעם בעזרת שמותיהם של אסירים. בדרך הזו, החשודים הצליחו לגנוב סכום של 1,106,282 דולר. אם יורשע בכתב האישום שהוגש נגדם, כל אחד עלול להישלח ל-22 שנות מאסר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE