הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהכחשה גורפת לחתימה על הסדר טיעון: האם כוכבת "צער גידול בנות" ובעלה בדרך למאסר?
בכל שלב של הפרשה החמורה, לורי לוקלין ומוסימו ג'יאנולי פעלו בשונה משאר הנאשמים: הם סירבו להודות באשמה, טענו שהתביעה מסתירה ראיות שיכולות לזכות אותם ואף לא הביעו חרטה, גם כעת, ערב הכרעת הדין. אם לא די בכך, מסמכים שהוגשו לביהמ"ש בשבוע החולף מעידים עד כמה שתי הבנות היו מעורבות בפרשה

כשנה וחצי לאחר שסוכני FBI חמושים פשטו על ביתם ועצרו אותם בחשד למעורבות בפרשת הונאת הקולג'ים, מחר (שישי) בבוקר צפוי בית המשפט הפדרלי לגזור את דינם של השחקנית לורי לוקלין, ובעלה מוסימו ג'יאנולי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לוקלין וג'יאנולי (בעניבה הירוקה) מחוץ לבית המשפט (צילום: Getty Images)

 

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, ביהמ"ש צפוי לענות לדרישת התביעה בתיק ולהטיל על השניים עונש מאסר בפועל: חודשיים ללוקלין, וחמישה חודשים לג'יאנולי. מעבר למאסר בפועל, במשרד התביעה אף דורשים להטיל קנס בגובה 250 אלף דולר כנגד ג'יאנולי, וזאת בנוסף לריצוי 250 שעות שירות בקהילה. עבור לוקלין, התובעים דורשים קנס בגובה 150 אלף דולר, ו-150 שעות שירות לקהילה.

למעשה, לוקלין וג'יאנולי הם רק שניים מתוך 53 נאשמים בפרשה, והם מואשמים בכך ששילמו 500 אלף דולרים לריק סינגר - הנאשם המרכזי - כדי ששתי בנותיהן יתקבלו ללימודים באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) כשחקניות בנבחרת החתירה, וזאת על אף שהן מעולם לא עסקו בספורט באף הקשר או היבט.

אך בשונה משאר ההורים, לוקלין - שהתפרסמה בזכות הסדרה "צער גידול בנות" - ובעלה בחרו לשמור על שתיקה ולא לפרסם הודעות כלשהן לציבור. ויש לציין כי הם סירבו לשתף פעולה עם החקירה ועורך דינם טען לאורך שנה שהם חפים מפשע, דבר שגרם לרבים להרים גבות כאשר בחודש מאי האחרון בני הזוג החליטו להודות באשמה במסגרת עסקת טיעון.

הבדל נוסף בין בני הזוג לשאר הנאשמים, הוא שלוקלין וג'יאנולי לא הביעו חרטה בעקבות מעשיהם, גם לא בכותלי בית המשפט. נאשמים אחרים, לדוגמה פליסיטי האפמן (שאף נידונה למאסר בפועל בעקבות הרשעתה), דאגו להעביר לשופט מכתבי תמיכה, הן מחברים והן מקרובי משפחה, ערב קביעת עונשם. אך מסיבה שאינה ברורה, בני הזוג בחרו שלא לעשות זאת, ועל כן ההערכות הן שביהמ"ש יסתמך על דרישת המאסר של התביעה בתיק.

"אין לא מצליח להבין למה הם לא מנסים לפחות לגרום להקלה בגזר הדין", מסר מתיו גאלוזו, עורך דין במקצועו שאינו מעורב בתיק, "אולי כמה מכתבים מחברים או מהמשפחה? אפילו מכתב שהם יכתבו ויביעו בו חרטה?", הוא המשיך.

 

אוליביה (מימין), לוקלין ואיזבלה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, במשך כשנה, לוקלין וג'יאנולי לא רק טענו שהם חפים מפשע, הם אף האשימו את משרד התביעה הפדרלי בכך שאנשיו מחזיקים בראיות שיכולות לזכות את בני הזוג, דבר שכמובן כלל לא נכון.

מעבר לכך, במסמכים שהוגשו לבית המשפט מוקדם יותר השבוע, התביעה בתיק הסבירה מדוע היא דורשת תקופות מאסר שונות לבני הזוג: "הנאשם ג'יאנולי היה הרבה יותר מעורב ופעיל בתרמית. לוקלין הייתה הרבה פחות פעילה, אם כי היא הייתה מעורבת וידעה על התרמית במלואה".

דבר נוסף שעלה מהמסמכים שהוגשו לביהמ"ש ע"י התביעה היא המעורבות של שתי בנותיהן של בני הזוג - אוליביה ואיזבלה. חשוב להבהיר: הן לא הואשמו בדבר, ככל הנראה בשל היותן קטינות בעת ביצוע העבירה (כיום הן בנות 20 ו-21, בהתאמה). בנוסף, לכולם ברור שהן ידעו על התרמית, שכן הוריהם ביקשו לצלם אותן על מכשירי חתירה (וזאת כדי ש"יתקבלו" ללימודים כשחקניות בנבחרת החתירה).

אך במסמכים שהוגשו נטען ששתי הבנות היו מעורבות בכל המיילים שנשלחו בין ההורים לבין ריק סינגר (כאמור, הנאשם המרכזי בפרשה). אם לא די בכך, לוקלין וג'יאנולי הסבירו לבתם אוליביה כיצד לענות כאשר יועץ בית ספרה רצה להיפגש עמה ולשוחח על הקולג'ים השונים שאליה היא מתכוונת לנסות ולהתקבל.

כאמור, מחר הפרשה צפויה להגיע לסיומה, כאשר בית המשפט הפדרלי יגזור את עונשם של לוקלין וג'יאנולי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE