הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
45 שנה לאחר שפתח במסע הפשיעה הקטלני: "הרוצח מגולדן סטייט" נידון למאסר עולם
המהלך אומנם היה צפוי, אך העובדה שג'וזף ג'יימס ד'אנג'לו בן ה-74 יבלה את שארית ימיו מאחורי סורג ובריח העניקה למשפחות הקורבנות סגירת מעגל. מוקדם יותר השבוע, אותם קרובי משפחה קיבלו הזדמנות להתעמת ישירות עם מי שכונה "מפלצת"

בית המשפט בקליפורניה הטיל מוקדם יותר היום (שישי) עונש מאסר עולם כנגד ג'וזף ג'יימס ד'אנג'לו, מי שכונה "הרוצח מגולדן סטייט" ו"האנס באיסט ביי" שהטיל אימה על מדינה שלמה.

לפני כחודשיים הוא הודה בכל הסעיפים המופיעים בכתב אישום, לרבות רצח, אונס וחטיפה, במסגרת הסדר טיעון.

רגעי לפני שהשופט גזר את עונשו, ד'אנגלו פנה אל קרובי המשפחה של הקורבנות: "הקשבתי לכל אחד מכם, אני באמת מתנצל בפני כל מי שפגעתי בו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'וזף ד'אנג'לו, "הרוצח מגולדן סטייט", בבית המשפט בקליפורניה (צילום: AP)

 

כזכור, ד'אנג'לו בן ה-74 נעצר לפני יותר משנתיים, באפריל 2018, בחשד שרצח 13 בני אדם ותקף מינית עשרות נשים בין השנים 1975 ל-1986. תפנית בחקירה נרשמה כאשר הבלשים החלו לנבור במאגרי הדנ"א השונים ברשתות, ונמצאה התאמה לדגימה שאותרה באחת מזירות הרצח.

על אף חומרת מעשיו, ד'אנג'לו לא יועמד לדין בגין כלל העבירות, שכן חוק ההתיישנות חל על חלקם. בנוסף, הוא הסכים להודות במיוחס לו רק בתמורה לכך שהתביעה לא תדרוש להטיל עליו עונש מוות. עם זאת, במסגרת הסדר הטיעון שעליו חתם, לתביעה יש אפשרות לדרוש מאסר עולם ללא אפשרות להשתחרר באף שלב.

 

קרן וילו ופטי קוספר (למטה) התעמתו עם ד'אנג'לו בבית המשפט, הבוקר בקליפורניה (צילום: AP)

 

מוקדם יותר השבוע נפתח היום הראשון מבין שלושה, בהם קורבנותיו של ד'אנג'לו, הן אלו שנפגעו ישירות והן קרובי המשפחה של הנרצחים, קיבלו את זכות הדיבור בבית המשפט.

בבוקר יום שלישי הגיעו עשרות קרובי משפחה וקורבנות של ד'אנג'לו לבית המשפט, וסיפרו על ה"מפלצת" שלקחה מהם את הילדוּת. במשך רוב הדיון, ד'אנג'לו ישב בשקט לצד עורכת דינו, עם מסכה שכיסתה את פניו. 

אחת הנשים שהגיעה למקום היא פטי קוספר, בתה של פרטישיה מרפי אשר נאנסה ע"י ד'אנג'לו. קוספר הניפה לעברו אצבע משולשת, קיללה אותה ושיחזרה כיצד תקיפת אמה שינתה ואף פירקה את משפחתה.

התקיפה הקשה אירעה בספטמבר 1976, אז מרפי הייתה בת 29 ובעיצומו של תהליך גירושים מבעלה. היא נסעה לבית הוריה בסקרמנטו כדי לכבס את בגדיה, וכאשר היא העמיסה את הרכב בבגדים הנקיים, ד'אנג'לו הצליח להתגנב מאחוריה. במשך שעות היא עברה סדרת עינויים בלתי נתפסת: התוקף שבר את אפה וגרם לה לזעזוע מוח, ולאחר מכן אנס אותה, שתה את הבירה במקרר של אביה וברח מהמקום.

בתה פטי הקריאה את המכתב שאמה כתבה: "[החשוד] והסכין שלו שלטו בי לחלוטין למשך למעלה משעתיים. מדובר במפלצת מרושעת ללא נשמה. הלילה הזה שינה אותי לנצח", היא כתבה והוסיפה כי נזקקה לאשפוז לפני כשנתיים לאחר ששמעה על מעצרו: "שכנעתי את עצמי שהכל בסדר, אבל זה לא היה המצב. זה היה מתיש, והיה לי מאוד קשה למצוא נקודות אושר כלשהן".

כאשר סיימה להקריא את המכתב, בתה של מרפי פנתה ישירות לד'אנג'לו ואמרה לו: "לך לעזאזל".

 

אחת מקורבנותיו של ד'אנג'לו בבית המשפט, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

 

עדות מצמררת נוספת התקבלה מצדו של פיטר שולץ, שהיה רק בן 11 כאשר ד'אנג'לו קשר את ידיו למיטה ואנס את אמו ב-1976. על אף שאמו מוכרת בבית המשפט כ"ג'יין דו מספר 22" (כלומר, הקורבן האלמוני ה-22), שולץ ביקש לומר את שמה של אמו:

"אמא שלי היא לא ג'יין דו. אנחנו המשפחה של וויני שולץ, וכולנו שרדנו בזכות האומץ והנחישות שלה לעשות הכל כדי להציל את עצמה ואת משפחתה", הוא אמר.

שולץ וקוספר היו רק שניים מתוך 16 קורבנות ונציגי הקורבנות שדיברו היום בבית המשפט, וכאמור, גם במהלך היומיים הקרובים צפויה כמות זהה של קורבנות. ת'יאן הו, סגן התובע המחוזי, הזכיר כי "מסע הפשיעה של ד'אנג'לו הוא כמעט בלתי נתפס: 13 רציחות, קרוב ל-50 מקרי אונס ותקיפות מיניות בתוך 11 שנים", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE