הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות בלוס אנג'לס מגבשות מתווה לפתיחת עסקים נוספים
תחלואת הקורונה בלוס אנג'לס ממשיכה לעורר דאגה, אולם המגמה החיובית מעודדת רבים. בכירה בוועדת המפקחים של המחוז סבורה שהודעה רשמית בעניין העסקים תפורסם בתוך ימים בודדים, יתכן כבר מחר; לעומת זאת, ברחבי קליפורניה התאפשר לעסקים כמו מספרות להיפתח מחדש, אם כי עם מגבלות

למספרות, מרכזי קניות ובתי עסק נוספים ברחבי קליפורניה התאפשר היום (שני) להיפתח מחדש לפעילות בתוך העסקים עצמם, ימים בודדים לאחר שמושל המדינה הציג מתווה חדש שיאפשר זאת.

זמן קצר לאחר קבלת האישור המיוחל מצד המושל, רשויות הבריאות במחוז לוס אנג'לס מסרו כי הוחלט שלא לאפשר את פתיחת העסקים בשלב זה. אלא שכעת, בכירי המחוז צפויים לפרסם בתוך ימים בודדים - יתכן כבר מחר - את ההחלטה הסופית בעניין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

קתרין ברגר, חברה בוועדת המפקחים של המחוז, כינסה מסיבת עיתונאים שבה סיפרה על פגישה שמתוכננת עם ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור המקומית: "מחר נדבר עם ד"ר פרר בנוגע לנהלים החדשים, בהתאם לבתי עסק שהרשות המדינית מאפשרת לנו לפתוח. מחר נדון בזה, ואני מקווה שנוכל לגבש הכרזה רשמית לקראת שעות הצהריים המאוחרות", הסבירה ברגר.

כזכור, ביום שישי האחרון המושל ניוסאם חשף את המדיניות החדשה, במסגרתה כל 58 המחוזות של קליפורניה יוכנסו לארבע קטגוריות, על סמך שני נתונים קריטיים: כמות נשאי הקורונה על כל 100 אלף תושבים בכל יום, ושיעור הבדיקות החיוביות.

כך למשל, מחוז ובו פחות מנשא קורונה אחד על כל 100 אלף תושבים, ושיעור בדיקות החיוביות הנמוך מ-2%, יוגדר כ"מחוז צהוב" ("מרבית בתי העסק במקומות סגורים יכולים להיפתח עם התאמות נקודתיות").

 

קליפורניה חולקה לארבע קטגוריות, בהתאם לתחלואת הקורונה המקומית (צילום: Shutterstock / משרד הבריאות בקליפורניה)

 

מחוז ובו 1 עד 3.9 נשאי קורונה (על כל 100 אלף תושבים) ושבו שיעור הבדיקות החיוביות עומד נע בין 2% ל-4.9%, יוגדר כ'כתום' ("חלק מבתי העסק במקומות סגורים יכולים להיפתח עם התאמות נקודתיות"). הדרגה שלישית - "מחוז אדום" - יינתן לרשויות שבהן יש 4 עד 7 נשאי קורונה (על כל 100 אלף תושבים) ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5%-8% ("חלק מבתי העסק במקומות סגורים שאינם חיוניים ייאלצו להיסגר").

מחוזות שבהם ישנם למעלה מ-7 נשאים על כל 100 אלף תושבים, ושיעור הבדיקות החיוביות גבוה מ-8%, יוגדרו כ"מחוזות סגולים", ועל עסקים בחללים סגורים יוכלו להיפתח עם מגבלות רבות.

לפי שיטה זו, מחוז לוס אנג'לס (13.1 נשאים על כל 100 אלף תושבים, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5%) מוגדר כ"סגול", ועל פניו היה נראה כי לעסקים רבים - מספרות, מכוני ציפורניים ועוד - יתאפשר לחדש את פעילותם. אלא שבסופו של דבר, כאמור, בלוס אנג'לס בחרו להמתין עם המהלך.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ככל הנראה, רשויות הבריאות בלוס אנג'לס חוששות מאוד שפתיחת עסקים תוביל לזינוק בתחלואת הנגיף, בדומה לפעם הקודמת שבה נעשה ניסיון דומה (בתחילת הקיץ). מעבר לכך, גם חשוב לזכור כי מחוז לוס אנג'לס בכל זאת מוגדר בקטגוריה המחמירה ביותר מבין הארבע.

כך למשל, 13.1 הנשאים על כל 100 אלף תושבים במחוז לוס אנג'לס אומנם מהווה שיפור ניכר לעומת תחילת המשבר, אך בכל זאת מדובר בנתון כפול לעומת נתון היעד הנדרש כדי שהמחוז יוגדר כ"אדם".

לצד העדכון החשוב בנוגע לפתיחת עסקים, רשויות המחוז אף מסרו כי 1,022 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה, ו-16 חולים מתו בתקופה זו. בכך עלה מניין הנשאים ל-241 אלף, ומניין הקורבנות ל-5,784.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE