הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נמנעה שביתת המורים בניו יורק, פתיחת שנת הלימודים תידחה בשבועיים
שבועות בודדים לאחר שיו"ר ארגון המורים הזהיר שמשרד החינוך בעיר בדרך ל"אחד המחדלים הגדולים בהיסטוריה", מוקדם יותר היום הצדדים הגיעו לסיכום על מתווה חדש שיאפשר לתלמידים לשוב לכיתות הלימוד, לפחות במתכונת חלקית

עיריית ניו יורק החליטה לענות לבקשת ארגון המורים ולדחות את פתיחת שנת הלימודים, וזאת מתוך רצון להכין את בתי הספר לקראת הגעת התלמידים בעיצומו של משבר הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, שנת הלימודים תוכננה להיפתח ביום חמישי הבא, ה-10 בספטמבר. כעת הוחלט כי התלמידים לא יגיעו לבתי הספר במועד זה, ובמקום יתאפשר למורים להגיע ולהכין את הכיתות ותוכניות הלימוד. קצת פחות משבוע לאחר מכן, ב-16 בספטמבר, שנת הלימודים תיפתח בצורה מקוונת למשך שלושה ימים (עד יום שישי ה-18).

ביום שני ה-21 בספטמבר תחל שנת הלימודים במתכונת מיוחדת, בה התלמידים ילמדו בבתי הספר בימים מסוימים, ומהבית בימים אחרים.

 

 

כזכור, לפני כשבועיים הזהיר מייקל מולגרו, יו"ר ארגון המורים UFT המייצג את מרבית המורים בעיר, כי "אם נפתח את שנת הלימודים ב-10 בספטמבר כפי שמתוכנן כעת, אנו סבורים שזה יהיה אחד המחדלים הגדולים בהיסטוריה. ברגע שנרגיש שראש העיר מנסה להכריח אותנו להיכנס למצב שאינו בטוח, ניאלץ לפנות לבית המשפט".

 

מייקל מולגרו, יו"ר ארגון המורים UFT (צילום: AP)

 

עוד הוסיף מולגרו כי ארגון המורים לא יהסס לפתוח בשביתה הראשונה מאז 1975, גם אם אותם מורים יקבלו קנס ואפילו מאסר במסגרת 'חוק טיילור' (חוק ייחודי לניו יורק, שבאופן כללי אומר שנבחר ציבור במדינה יכול לשמש כבורר בסכסוך עבודה, וכזה שלמעשה יכול לבטל את זכות השביתה של העובדים): "אם בית המשפט יקבע שאנחנו עוברים על 'חוק טיילור'...אז שיהיה", אמר ראש ה-UFT.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE