הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקלות ומתקפת סייבר: שיבושים בפתיחת שנת הלימודים המקוונת במיאמי-דייד
מאות אלפי תלמידים נאלצים להתמודד עם מערכת ממוחשבת בעייתית ביותר, ומורים רבים כבר פונים לאפליקציות אחרות כגון 'זום' ביוזמתם. ב-FBI ובשירות החשאי פתחו בחקירה, ביחד עם רשויות החוק המקומיות. מפקח החינוך: "מקווה שימצאו את האחראים ויעמידו אותם לדין"

האקרים ממשיכים לשבש את שנת הלימודים החדשה שנפתחה השבוע בבתי הספר הציבוריים במחוז מיאמי-דייד, כך על פי משרד החינוך המקומי שחשף שגם הבוקר (רביעי) נרשמו תקלות רבות בלימודים המקוונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"משרד החינוך במיאמי-דייד ממשיך להיות היעד של מתקפות סייבר, ומשעות הבוקר נרשמו מספר מתקפות. 200 אלף התלמידים שהצליחו להיכנס למערכת מתבקשים להישאר שם, ותלמידים ומורים המתקשים לעשות זאת מתבקשים לעשות שימוש בפרטי הכניסה החלופיים שחולקו מוקדם יותר השבוע", אמרו במשרד החינוך.

 

 

מפקח החינוך המקומי, אלברטו קרבליו, סיפר אתמול שהמחוז נפל קורבן להתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS), וזאת במקביל לתקלה בתוכנה שמנעה גישה לשרתים - דבר שבפועל השאיר עשרות אלפי תלמידים ומורים מחוץ למערכת. בפועל, כאשר התלמידים ניסו "להיכנס לשיעור", הם נאלצו לבהות במסך ועליו הכיתוב "נא להמתין" במשך שעות.

עוד מסר קרבליו כי האירוע כולו נחקר הן ע"י רשויות החוק המקומיות והן ע"י ה-FBI והשירות החשאי, שכבר פנו לחברת קומקאסט (ספקית האינטרנט של משרד החינוך) כדי לקבל פרטים נוספים.

 

תקלות בלימודים המקוונים

 

"מי שעומד מאחורי המתקפה לא פרץ לשרתים של משרד החינוך", הבהיר המפקח קרבליו והמשיך, "אנחנו כמובן לא יודעים לומר מי זה או מי הם, אך אנו מקווים שרשויות החוק יאתרו ויעמידו לדין את כל האחראים".

במקביל, מורים רבים נאלצו למצוא פתרונות יצירתיים כדי בכל זאת להעביר את השיעורים כפי שתוכננו. כך למשל, קימברלי, מורה בבית ספר יסודי במיאמי לייקס, סיפרה שהיא נערכה לתרחיש הזה: "כגיבוי הכנתי 'פגישת זום', ושראיתי שרק תלמידים בודדים נכנסו לשיעור המקוון, שלחתי מייל להורים עם הלינק לזום. עד השעה 9:30 כמעט כל התלמידים כבר היו שם".

ומסתבר שזהו הפתרון של משרד החינוך, לפחות באופן זמני, שכן המורים התבקשו לעשות שימוש ב'זום' או 'מיקרוסופט טימס' במידת הצורך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE