הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אור בקצה המנהרה? דו"ח האבטלה הפתיע את כלכלני ארה"ב
בפעם השנייה בלבד מתחילת המשבר, פחות ממיליון מובטלים הגישו תביעות אבטלה ראשוניות, אולם סך הזוכים לסיוע ממשלתי בעקבות המשבר עדיין עומד על כ-15 מיליון. תמונת המצב צפויה להתבהר עוד יותר מחר כאשר דו"ח התעסוקה של חודש אוגוסט יפורסם

כ-880 אלף אמריקאים פנו לראשונה ללשכות האבטלה במדינות השונות במהלך השבוע החולף, כך עולה מנתוני משרד העבודה בוושינגטון שפורסמו מוקדם יותר היום (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מצד אחד, מספר המובטלים החדשים נמוך בהשוואה לתחזית של מרבית כלכלני וול סטריט, שעמדה על כ-950 אלף. אך מאידך, מדובר בשבוע השני בלבד מאז פרוץ המשבר שבו פחות ממיליון איש פונים לקבלת סיוע ממשלתי. יתרה מכך, העובדה שהכלכלה האמריקאית ממשיכה 'לדמם' כחצי שנה לאחר תחילת המשבר רק מוכיחה את גודל הפגיעה שספגה. 

מעבר ל-880 אלף הפניות הראשונות, למעלה מ-13 מיליון אמריקאים זוכים לקבלת דמי אבטלה מזה שבוע שני או יותר. בנוסף, ישנם כ-760 אלף אנשים העובדים במשרות מזדמנות, למשל נהגי אובר, וזוכים לסיוע ממשלתי במסגרת תוכנית "Pandemic Unemployment Assistance".

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, גם בימים הקשים ביותר של המשבר הכלכלי שפקד את ארצות הברית לפני כ-13 שנה, כמות המובטלים בשבוע בודד מעולם לא עלתה על 700 אלף: "הנתונים מראים לנו שגלי הפיטורים לא הסתיימו, ושוק העבודה מתאושש בקצב איטי ומתסכל ביותר", הסבירו בכירים באוקספורד אקונומיקס.

בחודשיים האחרונים, כ-9.3 מיליון משרות נוספו למשק האמריקאי - כמות בלתי נתפסת שבכל תקופה אחרת הייתה נחשבת להישג אדיר. אך כמות זו מהווה פחות מחצי (כ-42%) מהמשרות שנמחקו רק במהלך החודשים מרץ ואפריל.

תמונת המצב צפויה להתבהר עוד יותר מחר (שישי) כאשר משרד העבודה יפרסם את דו"ח התעסוקה של החודש החולף לפי ההערכות, באוגוסט נוספו 1.32 מיליון משרות למשק, ושיעור האבטלה צפוי לרדת במעט, מ-10.2% ל-9.8%.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE