הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיאמי: נחשפה זהות התלמיד שהשבית את מערכת החינוך המקוונת
רשויות החוק פשטו על ביתו של הנער באישון לילה, והחרימו ציוד רב, לרבות מחשבים וקונסולת משחקים מתקדמת שבעזרתם הוא ביצע לפחות 8 פריצות חמורות, דבר שהוביל לכך שמאות אלפי התלמידים לא הצליחו להתחבר למערכת הלימודית

פחות מיממה לאחר שרשויות החוק בפלורידה חשפו כי נער בן 16 עומד מאחורי סדרת הפריצות לשרתי משרד החינוך, מוקדם יותר היום (שישי) נחשפו פרטים נוספים על הצעיר ועל הנסיבות שהובילו למעצרו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנער החשוד, דיוויד אוליבריוס בן ה-16 (צילום: Shutterstock / משרד השריף במחוז מיאמי-דייד)

 

דיוויד אוליבריוס בן ה-16, תלמיד בכיתה י"א בבית הספר "סאות' מיאמי סיניור" (מדרום לנמל התעופה הבינלאומי בעיר), נעצר בסביבות השעה 3:00 בבוקר בתום פשיטה משטרתית.

לפי החשד, הנער עשה שימוש במחשב ובקונסולת משחקים מתקדמת ע"מ לבצע לא פחות מ-8 התקפות מניעת שירות מבוזרת (DDoS), דבר שלמעשה השבית את מערכת החינוך המקוונת והשפיע על מאות אלפי התלמידים.

כזכור, מוקדם יותר השבוע אמר מפקח החינוך המקומי, אלברטו קרבליו, כי האירוע כולו נחקר הן ע"י רשויות החוק המקומיות והן ע"י ה-FBI והשירות החשאי, שכבר פנו לחברת קומקאסט (ספקית האינטרנט של משרד החינוך) כדי לקבל פרטים נוספים. בהמשך התברר כי פנייה זו חשפה את כתובת ה-IP השייכת לחשוד.

"אני רוצה להודות לחוקרים, ל-FBI ולשירות החשאי", מסר אתמול קרבליו, "זה כמובן די מתסכל להבין שאחד מהתלמידים שלנו הודה בכך שהוא שיבש את הלימודים במכוון". אדווין לופז, מפקד המשטרה בבתי הספר (מחלקה במשטרה שאחראית על אבטחת בתי הספר), הוסיף כי "אנו מאמינים שישנם חשודים נוספים, ונמשיך בחקירה עד שכל אחד מהם ייתפס ויועמד לדין. מתקפת סייבר היא פשע רציני ביותר".

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE