הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האו"ם מודה: מגיפת שיתוק ילדים (פוליו) באפריקה התפשטה כתוצאה מחיסון הממומן על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס
למרות שתרם עשרות מיליארדי דולרים למניעת מחלות בכל רחבי העולם נראה כי ענק הטק האמריקני סייע שלא במתכוון להפצה מחודשת של מחלת שיתוק הילדים הידועה לשמצה - פוליו

זו באמת צריכה להיות אחת השערוריות הגדולות ביותר בתולדות מערכת הבריאות הציבורית, אבל היא נכון לעתה זוכה לתשומת לב מועטה - בעיקר בגלל האופי המובהק של האנשים והארגונים המעורבים בה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ארגון האומות המאוחדות נאלץ להודות כי יוזמת חיסונים בינלאומית גדולה גורמת להתפרצות מחלת הפוליו (שיוזמת החיסונים הייתה אמורה למחוק) במספר מדינות אפריקניות, כך מדווחת היום סוכנות הידיעות AP.

בעוד שארגונים בינלאומיים כמו ארגון הבריאות העולמי (WHO) יתפארו בקביעות ב"מיגור פוליו" באמצעות חיסונים נראה כי במקרה הנ"ל התוצאה הייתה הפוכה, שכן הקמפיין בן עשרות השנים למיגור הפוליו התברר כהורג עשרות צעירים תמימים החיים במדינות עניות.

עתה גורמי בריאות מתחילים להודות כי תוכניתם לחסל את הפוליו ה"פרוע" הולכת ומשתבשת, מכיוון שמספר ילדים משותקים מהפתוגן הקטלני שמקורו בחיסון החי - הם הגורם המרכזי להתפשטות המחודשת של נגיף הפוליו.

המגפה האחרונה פרצה במדינות האפריקניות צ'אד וסודן, והאשם אותר: נגיף פוליו שמקורו בחיסון מסוג 2 שאמור היה להילחם בו.

מזעזע כמו שזה נשמע, ולאחר שהשקיעו כ-16 מיליארד דולר במשך 30 שנה למיגור פוליו, גופי בריאות בינלאומיים החזירו את המחלה 'בטעות' לפקיסטן, אפגניסטן, וגם לאיראן, מכיוון שאזור מרכז אסיה נפגע מזן פוליו ארסי שנוצר על ידי התרופות.  אכן, לא לחינם בשנת 2019 הורתה ממשלת אתיופיה להשמיד כ-57,000 בקבוקוני חיסון נגד פוליו מסוג 2 (mOPV2) בעקבות התפרצות דומה.

חשוב לציין כי חיסון הפוליו שווק לאוכלוסייה האפריקאית על ידי יוזמת מיגור הפוליו העולמית (GPEI), קונצרן הנתמך וממומן על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס.

כל זה אמור להוות גורם לדאגה, במיוחד כאשר ממשלות המערב וענקיות התרופות הבין-לאומית ממהרות להפיץ את החיסון החדש כנגד נגיף הקורונה.

נכון לעכשיו, חיסון ניסוי ראשוני ב-COVID-19 נבדק על האוכלוסייה האפריקאית באמצעות GAVI Vaccine Alliance, ארגון נוסף במימון קרן גייטס.

סבב גדול של ניסויים בבני אדם יתקיים בדרום אפריקה, וינוהל באופן מקומי על ידי אוניברסיטת ויטווטרסראנד ביוהנסבורג - מוסד נוסף הנהנה ממימון גייטס.

עוד דיווחה בנושא סוכנות הידיעות AP כי ארגון הבריאות העולמי טען כי התפרצות פוליו חדשה בסודן קשורה למגיפה מתמשכת שעורר החיסון בצ'אד - שבוע לאחר שסוכנות הבריאות של האו"ם הכריזה על יבשת אפריקה כ'נקייה' מנגיף הפוליו הפראי.

בהצהרה נוספת השבוע, ארגון הבריאות העולמי אמר כי שני ילדים בסודאן - אחד מדרפור והשני ממדינת גדריף שבמדינה המוסלמית הקרובה לגבול אתיופיה ואריתריאה - חוו שיתוק בחודשי מרץ ואפריל - שניהם חוסנו לאחרונה נגד פוליו.

ארגון הבריאות העולמי מסר כי חקירות התפרצות ראשוניות מראות כי המקרים קשורים להתפרצות מתמשכת שמקורה בחיסון בצ'אד שהתגלתה לראשונה בשנה שעברה וכעת מתפשט גם לצ'אד ולקמרון.

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE