הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות החוק בארה"ב מעלות הילוך: ילדים נעדרים חולצו במבצע רחב היקף
ימים בודדים לאחר המבצע המוצלח בג'ורג'יה, בו אותרו קרוב ל-40 נעדרים ו-9 חשודים נעצרו, שירות המרשלים סיים מבצע בעיר מרכזית נוספת. "אנחנו שולחים מסר חד וברור, לא נבחל באמצעים כדי לאתר ילדים שנחטפו או נעלמו"

רשויות החוק הפדרליות ממשיכות להיאבק בתופעה המחרידה של חטיפת ילדים למטרות סחר, ובסוף השבוע נודע כי 8 ילדים שהוגדרו כנעדרים אותרו בריאים ושלמים, וזאת בתום מבצע שנערך בנערך באינדיאנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

המבצע נערך במשך חמישה ימים, בעיקר באזור בירת המדינה, אינדיאנפוליס, ובהודעת שירות המרשלים של ארצות הברית הוסבר כי אדם אחד נעצר בחשד לחטיפה, החזקת כלי נשק בניגוד לחוק וניסיון ועבירת הפחדה.

"החוקרים קיבלו את התיקים של הילדים והחלו את מלאכתם בחיפושים בכתובת האחרונה שהייתה ידועה לרשויות", הסבירו בשירות המרשלים, "ומשם הם עברו לבתים של חברים ולבתי הספר, מתוך מטרה למצוא קצה חוט שיוביל אל הנעדרים". עוד נמסר משירות המרשלים כי הילדים הם בני 6-17, וחלקם סבלו מהתעללות פיזית ומינית.

דן מקליין, נציג שירות המרשלים באינדיאנה, הוסיף כי "המבצע שולח מסר חד וברור לילדים הנעדרים ולקרובי המשפחה שלהם: לא נבחל באמצעים ולא ננוח עד שנמצא אתכם".

 

8 ילדים חולצו, וחשוד אחד נעצר (צילום: AP / שירות המרשלים של ארה"ב)

 

למעשה, שירות המרשלים חילץ יותר מ-70 ילדים במהלך החודש החולף, במספר מבצעים רחבי היקף. כך למשל, בשבוע שעבר דיווחנו על מבצע חסר תקדים שנערך ברחבי העיר אטלנטה שבג'ורג'יה, שבו 39 ילדים משבע מדינות שונות - ביניהן פלורידה ומישיגן - חולצו.

בשונה מהמצבע באינדיאנפוליס, פעילות המרשלים בג'ורג'יה הניבה לא פחות מתשעה מעצרים, לרבות ארבעה תושבי פלורידה: "חלק מהעצורים הם אלו שעמדו מאחורי הסחר בבני אדם, אך חלקם קשורים בצורה עקיפה", הסביר חוסה ריברה, בכיר בשירות המרשלים, "למשל, אם הגענו למקום מסוים כדי לחפש אחר נעדר, ומצאנו אדם עם אקדח על אף שהוא עבריין מורשע, הוא גם נעצר"

ריברה אף הסביר כי שירות המרשלים משתמשים במונח "נעדרים" כביטוי כלל, ולאו דווקא מדובר בילדים שנחטפו או כדומה: "יש כאלה שברחו משירותי הרווחה, וברגע שדווח לנו על כך הם מוגדרים כנעדרים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE