הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דירוג האמריקאים העשירים: מייסד אמזון שוב בפסגה, טראמפ צנח למקום ה-339
משבר הקורונה השפיע על מרבית המיליארדרים ברשימה של "פורבס", ביניהם מנכ"ל זום שהופיע בדירוג בפעם הראשונה. הנשיא טראמפ, שמחזיק בבתי מלון ונכסים נוספים בתעשיית התיירות, דווקא נפגע מהמגפה

ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון, דורג בפעם השלישית ברציפות בראש רשימת עשירי ארצות הברית, כפי שפורסם ע"י כתב העת המוביל "פורבס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס / Getty Images)

 

אין ספק שמשבר הקורונה הוא הפקטור המרכזי בדירוג, ועבור חלק מעשירי התבל - ביניהם בזוס - המגיפה העולמית תורגמה לרווח כלכלי בלתי נתפס.

הונו של בזוס נאמד ב-179 מיליארד דולר (נכון ל-24 ביולי), עלייה של 57% לעומת השנה הקודמת. דוגמה בולטת נוספת היא אריק יואן, מנכ"ל זום, שחברתו הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום עבור מאות מיליונים ברחבי העולם. יואן כלל לא דורג ברשימה בשנה שעברה, אך ב-2020 הוא אחד מ-18 מיליארדרים חדשים המופיעים בדירוג (הונו נאמד ב-11 מיליארד דולר).

בזוס, צוקרברג ומאסק ישלמו עשרות מיליארדים למדינה? ברני סנדרס הציג הצעת חוק שתפגע בכיס של עשירי ארה"ב

לעומת זאת, שם בולט שדווקא נפגע מהמשבר הוא לא אחר מאשר הנשיא טראמפ, שהונו המוערך ירד מ-3.1 מיליארד דולר ל-2.5 מיליארד דולר, בעיקר בגלל הפגיעה בתעשיית התיירות (וכתוצאה מכך, בבתי המלון הנמצאים בבעלותו). בשל כך, הנשיא צנח מהמקום ה-275 עד למקום ה-339, ברשימת 400 האמריקאים העשירים.

 

 

מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, עלה מהמקום הרביעי לשני, לאחר שפורבס העריך את הונו ב-111 מיליארד דולר. אחריו דורגו מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, עם 85 מיליארד דולר, ו-וורן באפט עם 73.5 מיליארד דולר. את החמישייה הראשונה סוגר לארי אליסון, מייסד אורקל, עם 72 מיליארד דולר.

מקנזי סקוט, גרושתו של בזוס, היא האמריקאית העשירה ביותר עם 57 מיליארד דולר (מקום 13 ברשימה), ואילו ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, דורג במקום ה-14 עם 55 מיליארד דולר. שלדון אדלסון, שבתי הקזינו בבעלותו נפגעו קשות מהמשבר, דורג "רק" במקום ה-19 עם 29.8 מיליארד דולר.

הונם המשותף של 400 המיליארדרים ברשימה עלה במהלך השנה החולפת ב-3.2 טריליון דולר - זינוק של 8%: "העלייה המשמעותית בולטת עוד יותר בגלל שהיא התרחשה במקביל למשבר הכלכלי שנוצר מהמגפה", הסבירה קרי דולאן, עורכת בכירה בפורבס, שהוסיפה: "הונם של 21 המיליארדרים הראשונים ברשימה מהווה 42% מההון האמריקאי".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE