הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזוס, צוקרברג ומאסק ישלמו עשרות מיליארדים למדינה? סנדרס הציג הצעת חוק שתפגע בכיס של עשירי ארה"ב
הסנאטור מוורמונט הצביע על כך שעשירי ארה"ב הוסיפו להונם יותר מ-730 מיליארד דולר מאז חודש מרץ, ועל כן הוא דורש להטיל מס חד פעמי בגובה 60%, הדומה למס רווח הון. אם תאושר, הצעת החוק תחול ממרץ ועד תום השנה הנוכחית; לפי ההערכות, ניתן יהיה לגייס כ-420 מיליארד דולר באמצעות שיטה זו, ובכך לממן ביטוחי בריאותי לכלל התושבים למשך שנה שלמה

הצעת חוק הוגשה השבוע ע"י הסנאטור ברני סנדרס (עצמאי מוורמונט), במסגרתה עשירי ארה"ב שהוסיפו מיליארדרי דולרים להונם במהלך המשבר, יידרשו לשלם מס חד פעמי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP / Getty Images)

 

הצעת החוק נקראת "Make Billionaires Pay", והיא קוראת להטיל מס חד פעמי בגובה 60%, על כל תוספת להון העצמי של מיליארדרים. חשוב להסביר כי אם הצעת החוק אכן תאושר, המיסוי יחול אך ורק על התוספת להון העצמי מה-18 במרץ, ועד ה-1 בינואר 2021.

בהודעה שפורסמה ע"י לשכתו של סנדרס נטען כי נכון ל-5 באוגוסט, מיסוי בגובה 60% עשוי היה להניב הכנסה בגובה 421.7 מיליארד דולר (מ-467 מיליארדרים). עוד הוסבר כי סכום זה ישמש כדי לממן הוצאות בריאות עבור כלל תושבי ארצות הברית, למשך שנה שלמה.

 

 

"בזמן ש-5.4 מיליון אמריקאים איבדו את ביטוח הבריאות שלהם, 467 מיליארדרים הוסיפו יותר מ-730 מיליארד דולר להון העצמי שלהם מתחילת המשבר", הסביר סנדרס.

על אף שהצעת החוק הוצגה במשותף עם שני סנאטורים דמוקרטים נוספים, אד מרקי (מסצ'וסטס) וקירסטן ג'יליברנד (ניו יורק), חשוב לזכור כי הסבירות שהצעת החוק תאושר, נמוכה ביותר.

 

אם הצעת החוק תאושר, הסכום שיגוייס ישמש למימון ביטוח בריאות עבור כל התושבים (צילום: AP)

 

כזכור, בחודש מאי האחרון דיווחנו על כך שהשווי המוערך של חמשת האמריקאים העשירים ביותר - ג'ף בזוס (אמזון), ביל גייטס (מיקרוסופט), מארק צוקרברג (פייסבוק), וורן באפט (ברקשייר הת'אווי), לארי אליסון (אורקל) - עלה בסכום כולל של 75.5 מיליארד דולר.

בפועל, מאז הסכומים רק זינקו, כאשר השיא הגיע לפני כשבועיים, אז עלייה במניית אמזון תורגמה לתוספת של 13 מיליארד דולר להונו של ג'ף בזוס, בתוך 24 שעות בלבד.

אם בכל זאת ימצא הדרך לאשר את הצעת החוק, כך היא צפויה להשפיע על מספר אנשי עסקים בולטים: בזוס ידרש לשלם 42.8 מיליארד דולר; מארק צוקרברג ייאלץ להיפרד מ-22.8 מיליארד דולר; אילון מאסק, מייסד טסלה ו-SpaceX, יישלם 27.5 מיליארד דולר, ואילו משפחת וולטון - שמחזיקה ב-50.8% מרשת וולמארט - תשלם קרוב ל-13 מיליארד דולר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE