הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה בוערת: אלפים פונו מבתיהם, האש מתפשטת וגובה קורבנות ברחבי המדינה
מזג האוויר היבש ממשיך להקשות על פעולות הכיבוי במוקדים השונים, לרבות "שריפת בובקאט" שפרצה בסמוך ללוס אנג'לס. בעקבות כך, תושבים באזור פסדינה התבקשו להיערך לקראת פינוי הבתים; במקביל, דליקה בצפון המדינה הפכה לשריפה הגדולה ביותר בתולדות המדינה המוזהבת, ועד כה היא כ-1.9 מיליון דונם עלו באש.

שריפת "אל דוראדו", אותה דליקה שפרצה בעקבות השימוש במכשיר פירוטכני במהלך מסיבת "חשיפת מין העובר", ממשיכה לבעור ולאיים על בתי האזור. עד כה, השריפה כילתה כ-13 אלף אקר (כ-50 אלף דונם) ולפחות ארבעה בתים נשרפו כליל. למעלה מ-1,200 כבאים משתתפים במאבק לבלימת האש, אולם עד כה הם הצליחו להשתלט על 23% מהלהבות, שישה ימים לאחר שהחלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריפת "נורת' קומפלקס", בצפון קליפורניה, אתמול (צילום: AP)

 

היות שבאזור זה נושבות רוחות חזקות ויבשות, דבר שמקשה על פעולות הכיבוי, כעת הכבאים מתרכזים בלמנוע מהאש להגיע לבתים. ולמרות זאת, עשרות אלפים נדרשו להתפנות מבתיהם, בעיקר בישובים אוק גלן, יוקאייפה רידג', פורסט פאלס ומאונטן הום וילג'.

כאמור, שריפת אל דוראדו פרצה בעקבות השימוש ב"מכשיר פירוטכני מסוכן", כפי שהוגדר ע"י מחלקת היערות והגנת השריפות בקליפורניה (Cal Fire), שהוסיפה כי "האחראים לשריפות יער כתוצאה מרשלנות או פעילות שאינה חוקית, יצטרכו לתת את הדין בעקבות מעשיהם, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הפלילי".

 

שריפת אל דוראדו (צילום: Getty Images)

 

דליקה נוספת שממשיכה לאיים על הבתים בדרום קליפורניה היא "שריפת בובקאט", שפרצה בסמוך ליער הלאומי אנג'לס (מצפון לעיר פסדינה). לפי העדכון האחרון של Cal Fire, שריפה זו הכפילה את גודלה במהלך הלילה ל-24 אלף אקר (כ-97 אלף דונם), ועד כה לא הושגה שליטה כלשהי על הלהבות.

בדומה לשריפת "אל דוראדו", רוחות חזקה ויבשה מקשה על פעולות הכיבוי ב"בובקאט". האש גרמה לעשן סמיך להיתמר, ובשלב מסוים מסוקי הכיבוי נאלצו להתרחק מהאזור בשל הסכנה. 

 

שריפת בובקאט בדרום קליפורניה (צילום: טוויטר)

 

ככל הנראה, הסיבה שבגינה הכבאים אינם מצליחים להשיג שליטה על האש היא המחסור העצום בכוח אדם, שכן רק כ-500 כבאים נמצאים בזירה זו: "קשה לנו להצביע על מועד שבו הסכנה תחלוף, שכן זה תלוי במשאבים. כרגע, כבאים בקליפורניה מטפלים במספר מוקדים", אמרו ב-Cal Fire.

עד כה, "בובקאט" לא הביאה לפינוי של בתים, אולם בערים רבות - לרבות מונרוביה, ברדבורי, סיירה מדרה, אלטדנה, דוארטה ופסדינה - התושבים התבקשו להיערך לכך.

 

שריפת "נורת' קומפלקס" גבתה את חייהם של לפחות 3 אנשים (צילום: AP)

 

לפחות שלושה בני אדם נהרגו במהלך שריפת "נורת' קומפלקס" בצפון המדינה (לא רחוק מהגבול עם אורגון), וקרוב לאלפיים מבנים נשרפו כליל. 

במקביל, שריפת "אוגוסט קומפלקס" הפכה לשריפה הגדולה ביותר בתולדות קליפורניה, שכן עד כה היא כילתה כ-470 אלף אקר (1.9 מיליון דונם). לשם השוואה, שריפת מנדוצ'ינו קומפלקס החזיקה בתואר המפוקפק לאחר שלפני שנתיים היא כילתה שטח בגודל 459 אלף אקר (1.8 מיליון דונם), גרמה לעשרות הרוגים ונזק במיליארדי דולרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE