הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשו מקלחת קרה ושמרו חטיף בהישג יד: כך תישארו רגועים ותצמצמו את הסיכון לבעיות בריאות
הכעס עלול לגרום לבעיות בריאות ולכן מומלץ להימנע ממנו ולהישאר רגועים ככל שניתן. שני מחקרים חדשים מצאו קשר בין מזג אוויר ורעב לבין התנהגות תוקפנית וכעס אצל אנשים

ידוע שכעס ומתח נפשי נמצאים בין הגורמים לבעיות בריאות שונות, כגון התקפי לב ומחלות לב. לאחרונה פורסמו ממצאים של שני מחקרים חדשים שמצביעים על שתי סיבות שגורמות לאנשים לכעוס: רעב ומזג אוויר חם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רעב גדול יכול להוביל לכעס, אז למה שלא תאכלו משהו?

שמרו חטיף בהישג יד
מסתבר שלהיות "רעס" או "כועב" (באנגלית Hangry, שילוב של המילה רעב Hungry וכועס Angry) זה מצב אמתי. מחקר חדש מצא, כי קיבה ריקה יכולה לעורר תגובה רגשית.

לדברי צוות החוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה, ניתן להגיע למצב של רעב גדול כל כך עד שהוא מעורר כעס. עם זאת, המצב מתרחש לא רק כתוצאה מירידה ברמת הסוכר בדם. הרעב גורם לגוף לשחרר הורמונים שגורמים ללחץ וגם אדרנלין. כך ככל שרעבים יותר, כך משתחררת כמות גדולה יותר של הורמונים כאלה, שגורמים ללחץ. הלחץ יכול להוביל לכעס.

שתיה מרובה, מיזוג ומקלחת קרה
גורם נוסף שעלול להוביל לכעס הוא חום. כך עולה ממחקר חדש אחר. לפי המחקר יש קשר בין מזג האוויר לבין התנהגותם של אנשים.

אין כמו מקלחת קרה על מנת להביס את החום ואת הכעסים

מזג אוויר חם יותר גורם לאנשים להתנהג בצורה תוקפנית יותר. הקשר האמור ידוע בתחום המחקר כ"היפותזת החום". אחת התיאוריות שמנסות להסביר את הקשר האמור, מתמקדת בשינוי בהתנהגותם של אנשים. השינוי בהתנהגות נובע כתוצאה מעלייה בקצב פעימות הלב ובהפרשת הטסטוסטרון. שני השינויים האלה גורמים לאנשים להיות תוקפניים, לוחמניים וכועסים יותר.

כאשר אנשים חשים אי נוחות בגלל משהו שאין להם שליטה עליו, זה גורם להם לכעס. כך עולה מהתיאוריה המנסה להסביר את הקשר שבין מזג האוויר לבין התנהגותם של אנשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE