הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחיר השלום: טראמפ הודיע כי הוא מעוניין למכור נשק אמריקני מתקדם כמו זה שיש לישראל לעוד מספר מדינות ערביות
לא בטוח שראש ממשלת ישראל וראשי מערכת הביטחון ישמחו לדעת כי נשיא ארה"ב מתכנן לספק עוד עבודה ליצרניות הנשק האמריקניות באמעות עסקאות חדשות עם מדינות המפרץ

בראיון לקראת טקס החתימה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין, אמר הנשיא טראמפ שלשום כי הוא יהיה מוכן למכור למדינות אחרות במזרח התיכון "את אותו נשק מתקדם" שארה"ב מוכרת לישראל.

"הן מדינות עשירות מאוד על פי רוב", אמר טראמפ לפוקס ניוז שהזכיר גם את הרצון של איחוד האמירויות הערביות למטוסי F-35 מתוצרת ארה"ב ואמר כי "באופן אישי לא תהיה בעיה" עם איחוד האמירויות תרכוש את מטוסי הקרב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאז הוכרז על הסכם הנורמליזציה, היו דיווחים כי מכירת F-35 של איחוד האמירויות הערבית הייתה חלק מהעסקה עם זאת על המסמכים שנחתמו ביום שלישי לא הוזכרו מטוסי ה-F-35, אך ברור שהמכירה עדיין עומדת על הפרק.

הנשיא טראמפ ידוע כתומך גדול במכירת נשק למדינות המפרץ, ובמיוחד לסעודיה. הנשיא התפאר במיליארדי דולרים של כלי נשק שרכשה הממלכה הערבית והוא הטיל וטו על מאמצי הקונגרס להפסיק מכירות שכאלה.

הקונגרס ניסה לאסור מכירת נשק לסעודיה ולאיחוד האמירויות במטרה לסיים את תמיכת ארה"ב במלחמה בתימן, שם הקואליציה בראשות סעודיה הנתמכת על ידי ארה"ב הורגת באופן קבוע אזרחים.

הזוועות בתימן היו כל כך גרועות, עד שפקידי ארצות-הברית במשרד החוץ חוששים להיעצר מעבר לים בגין פשעי מלחמה על תפקידם במכירת הנשק לצד הסעודי במלחמת אזרחים

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE