הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתכוננים לכיפור- גוף ונפש
עוד רגע נכנס צום יום הכיפורים ועבור רבים מאתנו זו לא הפעם הראשונה. אבל בכל זאת תמיד יש טיפים וטריקים שיכולים לעזור לנו להתכונן בצורה שתעשה לנו יותר טוב גם לגוף וגם לנפש

אין סוף מומחים חילקו את עצותיהם עבור הכנה לצום יום הכיפורים וקשה שלא ללכת לאיבוד בתוך כל ההמלצות והדעות. אך בסופו של דבר אם זה לא הצום הראשון שלכם, כנראה שכבר סיגלתם לעצמכם איזושהי רוטינה ליום הצום. אך בכל זאת, חשבנו שנוכל ללקט עבורכם את הטיפים הבסיסיים שכדאי לנסות. חוץ מטיפים שיקלו לכם על הגוף, אספנו גם כמה טיפים שיתנו לכם קצת שלווה לנפש:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הכנה פיזית


- מומלץ למלא את המצברים של הגוף באנרגיה לפני כניסת הצום. לכן יש לאכול מזונות שמכילים גליקוגן כמו: לחם מלא, אורז מלא, פסטה מחיטה מלאה ופירות.

- הימנעו מצריכה של מזונות מעובדים וכאלה שמכילים רמת סוכר גבוהה. הסוכר מקפיץ את רמת האינסולין בדם ולאחר שהוא נוחת שוב, תחוו רעב גדול בהרבה שיקשה עליכם במהלך הצום.

- ביום שלפני תחילת הצום הקפידו לשתות לפחות 10 כוסות מים (מומלץ אף יותר). כדאי לרווח את זמני השתייה במהלך היום ולא לשתות יותר מדי בבת אחת.

- צריכה של סיבים תזונתיים ושומן בזמן הארוחה המפסקת יסייעו לשמור על תחושת שובע לאורך זמן ואף יאטו את קצב התרוקנות הקיבה.

- הימנעו מצריכה של משקאות משתנים כמו קפה, תה, שוקו וקולה. בכלל משקאות שמכילים קפאין וסוכר אינם מומלצים לפני הצום.

- בארוחה המפסקת הימנעו מצריכה מופרזת של אוכל שתיצור תחושה כבדה ומעייפת. בנוסף הימנעו מאוכל מאוד מתובל במלח מאחר שהוא סופח נוזלים ומייבש.

 

התמודדות מנטלית

ללא ספק, חלק גדול מצליחת הצום קשורה בחוזק מנטלי. הדרך הטובה ביותר להסיח את הדעת ממשהו, היא לחשוב באופן אקטיבי על דבר אחר. ולכן, הימנעו ממחשבות חוזרות ונשנות על הצום, הרעב והצמא. במקום, הפנו את מחשבותיכם לנושאים שהיום הזה מייצג. אין זה משנה אם אתם מחמירים בהלכה או צמים מתוך שמירת מסורת, הרי המטרה כולה היא לכפר על חטאים ולעשות חשבון נפש.

השקיעו את הזמן השקט הזה כדי להרהר על השנה שעברה. חישבו כיצד הייתם רוצים להשתפר. כיצד תרצו להתייחס לעצמכם, לחברים, למשפחה ולזולת בשנה שתבוא. אם אתם צמים בחברת בני משפחה או בני זוג, נצלו את הזמן שלכם יחד ושוחחו על כל הדברים הללו או על כל דבר אחר שעולה בכם ביום הכיפורים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE