הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתגובה לחשיפת הונאת המסים של טראמפ: ביידן והאריס מציגים - אלו הסכומים ששילמנו
כיומיים בלבד לאחר פרסום התחקיר שממנו עולה שטראמפ שילם מסים בגובה 750 דולר בלבד במשך שנתיים, וב-10 מתוך 15 השנים האחרונות כלל לא נדרש לשלם, המועמדים הדמוקרטיים ענו בפרסום הדו"חות שלהם. בכירה בקמפיין: "רמת שקיפות היסטורית זו נועדה להשיב לעם האמריקאי את האמון במנהיגים ובכך שאותם אנשים דואגים להם ולא לכיס של עצמם"

שעות ספורות לפני שישתתף בעימות הבחירות נגד הנשיא טראמפ, סגן הנשיא לשעבר ביידן חשף את דו"חות המס שלו ואשתו. גם סגניתו המיועדת, קמאלה האריס, ובעלה דאג אמהוף פעלו באופן דומה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ו וג'יל ביידן חשפו את דו"חות המס שלהם, שעות לפני העימות (צילום: Getty Images)

 

בני הזוג ביידן דיווחו על הכנסה הניתנת למיסוי בגובה 944,737 דולר (עבור שנת 2019), והם שילמו 299,346 דולר, או 31%, כמיסוי פדרלי. האריס ואמהוף דיווחו על הכנסה גבוהה יותר, 3,095,590 דולר ושילמו מסים פדרליים בגובה 1,185,628 דולר, או 38%.

תזמון פרסום הדו"חות אינו מקרי, שכן מעבר לכך שהמהלך התבצע שעות ספורות לפני העימות בין שני המועמדים, מדובר בתגובת הקמפיין של ביידן לתחקיר הניו יורק טיימס שחשף ממצאים מדאיגים ביותר על טראמפ: בשנים 2016 ו-2017 הוא שילם 750 דולר בלבד (בכל שנה) במיסוי, וב-10 מתוך 15 השנים האחרונות הוא כלל לא נדרש לשלם מסים.

הסיבה לרמת המיסוי הנמוכה היא שטראמפ דיווח על הפסדי ענק, וממצאי התחקיר מסבירים מדוע הנשיא פועל בכל הזירות האפשריות (החל מלתקוף גופי תקשורת שמדווחים על הסוגייה, וכלה בהגשת תביעות כדי למנוע את פרסום דו"חות המס שלו) כדי להסתיר את הונאת הענק. לפני ארבע שנים, טראמפ שבר נורמה שקיימת בפוליטיקה האמריקאית מזה ארבעה עשורים, בו כלל המועמדים מפרסמים את דו"חות המס לפני הבחירות.

לאחר חשיפת הניו יורק טיימס, טראמפ הגיב בציוץ אופייני וכינה את התחקיר כ"פייק ניוז". במקום לפרסם את טופס ה-1040 (של ה-IRS) שבעזרתו הוא יכל לנקות את שמו ולהוכיח שאכן מדובר ב"פייק ניוז", הוא כינה את תצהירי המס שלו כ"מרשימים". הוא אף דחה על הסף את כל ממצאי התחקיר, אך סירב להצביע על אי-דיוקים כלשהם.

על אף ההכחשות, בטיימס דווח כי טראמפ קיבל כ-421 מיליון דולר בהלוואות, ושעליו להחזיר את הכסף עבור מרביתן במהלך ארבע השנים הקרובות. בנוסף, עליו להחזיר כ-100 מיליון דולר במסגרת משכנתא שלקח על מגדל טראמפ המפורסם בניו יורק.

 

האויב האמיתי של טראמפ? עובדות ואמת. (צילום: AP / ניו יורק טיימס)

 

קייט בדינגפילד, בכירה בקמפיין של ביידן, לא הסתירה את העובדה שתזמון הפרסום אינו מקרי: "כעת בני הזוג ביידן פרסמו ברבים את דו"חות המס שלהם ב-22 השנים האחרונות, ועבור הסנאטורית האריס מדובר ב-15 שנים. רמת שקיפות היסטורית זו נועדה להשיב לעם האמריקאי את האמון במנהיגים ובכך שאותם אנשים דואגים להם ולא לכיס של עצמם".

עוד מסרה בדינגפילד כי "מה שלמדנו [מתחקיר הטיימס] רק מחזק את מה שידענו על טראמפ עד עכשיו, וזה שהוא מתנשא על אנשים עובדים בארה"ב. זה גם מחזק שהקמפיין הזה הוא בחירה בין סקרנטון לשד' פארק", היא אמרה והתייחסה לעיר בפנסילבניה שבה נולד ביידן, לבין הרחוב שבו נמצא מגדל טראמפ.

את דו"חות המס של סגן הנשיא לשעבר ביידן ניתן לראות כאן, ואת אלו של הסנאטורית האריס ניתן לראות כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE