הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאור הירידה בתחלואה: לוס אנג'לס תאפשר לחלק מבתי הספר היסודיים להיפתח מחדש
ראשי המחוז החליטו לאפשר לכמות מוגבלת של בתי ספר להיערך לפתיחה מחודשת עבור כיתות א' וב', כאשר עדיפות תינתן למוסדות הלימוד בשכונות העניות ביותר. ההחלטה מגיעה לאחר שראשי מחלקת בריאות הציבור חשפו מגמות חיוביות בשבועות שעברו מאז חג הלייבור דיי, שרבים חששו שיביא לזינוק בחולי הקורונה באזור

לחלק מבתי הספר היסודיים ברחבי מחוז לוס אנג'לס יתאפשר להיפתח מחדש, אם כי רק עבור תלמידי הגנים (kindergarten) וכיתות א' וב'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

וועדת המפקחים של המחוז אישרה את ההחלטה, שתעניק אישורים בודדים למוסדות לימוד שיגישו בקשה, ואף תיתן עדיפות לבתי הספר שבהם לומדים תלמידים ממשפחות מעוטות יכולות.

"אוקטובר ממש מעבר לפינה, וזה קריטי ביותר שנתחיל בתהליך הפתיחה ההדרגתית והמוגבלת של בתי הספר", הסבירה קתרין ברגר, יו"ר וועדת המפקחים, שהציעה את ההצעה ביחד עם המפקחת ג'ניס האן.

 

 

 

עד כה, ראשי המחוז היססו לאפשר לבתי הספר להיפתח מחדש, אך המהלך יאפשר להורי התלמידים לשוב למקומות העבודה, וכאמור, תינתן עדיפות לאזורים שנפגעו קשות מהמשבר הכלכלי, עם דגש על דרום העיר.

במקביל למאמצים שנעשים כעת כדי לפתוח את בתי הספר הציבוריים, בבתי הספר הפרטיים (כולל הגנים) דורשים כבר שבועות ארוכים לקבל אישור להיפתח מחדש, ולא ברור כיצד ההחלטה שהתקבלה היום תשפיע עליהם.

 

ראש העיר, אריק גרסטי. בצד שמאל, ד"ר ברברה פרר (צילום: Getty Images)

 

במהלך סוף השבוע עדכנו ראשי מחלקת בריאות הציבור במחוז כי הם הצליחו להימנע מעלייה משמעותית בתחלואת הקורונה בעקבות חג הלייבור דיי שחל בתחילת ספטמבר (החשש הגדול היה שלייבור דיי, בדומה לממוריאל דיי בשלהי חודש מאי, יביא לזינוק בתחלואה).

ד"ר ברברה פרר, מנהלת המחלקה, גרמה לאופטימיות גדולה בקרב התושבים, בייחוד בקרב ההורים שממתינים בקוצר רוח לפתיחת בתי הספר: "הדרך לפנינו עוד ארוכה, אבל הנתונים של השבועות האחרונים מוכיחים שככל שאנשים משתמשים בכלים העומדים לרשותנו, למשל חבישת מסכות ושמירה על ריחוק חברתי, שיעור ההדבקה ממשיך לרדת. כאשר פחות אנשים נדבקים, זה סולל את הדרך לקראת פתיחת עסקים ומוסדות הלימוד", היא אמרה.

עוד הסבירה ד"ר פרר כי אני לא חושבת שהעלייה בתחלואה בחודשי הסתיו היא בלתי נמנעת. נהפוך הוא, נתוני התחלואה וההתנהגות של רבים מהתושבים מראה לי שאנחנו מסוגלים להאט את התפשטות הנגיף".

הנתון המעודד ביותר מגיע מבתי החולים במחוז. מעבר לכך שביום ראשון היו פחות מ-700 חולי קורונה שנזקקו לאשפוז, במחלקת בריאות הציבור הסבירו כי כ-1,100 חולים היו מאושפזים בכל יום, בממוצע, במהלך החודש האחרון. לשם השוואה, הנתון עמד על יותר מ-2,200 רק לפני חודשיים.

ולמרות הכל, ד"ר פרר ביקשה להזכיר כי בכל זאת יידרש זמן נוסף על מנת לשוב לשגרה מלאה, בייחוד בנוגע לפתיחת עסקים ומרכזי בילוי "אנחנו עדיין לא במצב שאנחנו יכולים לאפשר להכל להיפתח מחדש. אי אפשר לערוך מסיבות או אירועים המוניים. אני כן חושבת שאם נמשיך בדרך הזו, נוכל למצוא מתווה להחזרת התלמידים לבתי הספר, ואת ההורים למקומות העבודה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE