הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כאוס באולפן: השתלחויות, קללות ומנחה שמתקשה להשתלט על העימות הנשיאותי שירד מהפסים
הנשיא כינה את ביידן כ"איש לא חכם", וסגן הנשיא לשעבר החזיר באמירות כגון "ליצן, אתה מוכן לשתוק". העימות הראשון (ואולי האחרון) בין שני המועמדים לנשיאות היה קשה לצפייה, וספק אם יש בוחר שהצליח לקבוע עבור מי יצביע על סמך הערב

העימות הראשון בין הנשיא טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ביידן הסתיים לפני זמן קצר, ובזמן שתומכים משני הצדדים טוענים לניצחון של מועמדם, מה שברור זה שהמפסיד הגדול בערב הזה הוא הבוחר האמריקאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ביידן, מוקדם יותר הערב בעימות (צילום: AP)

 

במקום לקבל דיון ענייני על הנושאים הבוערים - וחשוב להדגיש את המובן מאליו: ישנם נושאים בהולים ביותר - קיבלנו השתלחות חסרת רסן משני האנשים שמתיימרים להנהיג את המדינה.

כל אחד מהם הפריע לשני בדבריו, אם כי אין ספק שהנשיא טראמפ היה אשם בזה הרבה יותר מביידן. וכאשר זה קרה - לשני הצדדים - מרביתנו בכלל ניסינו להבין את שנאמר.

יתכן שזו הייתה שיטה מתוכננת של הנשיא, שכן היא הצליחה לקטוע את קו המחשבה של ביידן מספר פעמים (בכמעט כל תשובה לשאלה, ביידן ענה 'דבר ראשון', 'דבר שני'). מצד שני, המאמצים של הנשיא טראמפ במהלך החודשים האחרונים לנסות להראות שביידן סובל מאיזשהי מחלה כגון דמנציה, גרמו להנמכת ציפיות ופגעו בסופו של דבר אך ורק בנשיא.

 

 

ביידן מצדו לא נשאר חייב, ומספר פעמים בחר להשתלח בנשיא כאשר פנה אליו באמירות כמו "אתה מוכן לשתוק, בן אדם?" ו-"כל דבר שיוצא לו מהפה זה שקר".

סגן הנשיא לשעבר הזכיר את בנו המנוח, בו, שקיבל את עיטור כוכב הארד במהלך שירותו בעיראק, ותקף את טראמפ על כך שלפי הדיווחים כינה חיילים מתים כ"פראיירים ולוזרים". טראמפ השיב כי "אני לא מכיר את בו, אני מכיר את האנטר", זכר לבנו השני של ביידן, שטראמפ האשים שקיבל מיליונים מגורמים ברוסיה וסין.

הנשיא אף תקף את האנטר ביידן על כך שהיה מכור לסמים, ועל כך השיב ביידן כי הוא "גאה בבן שלי שהצליח להתגבר על ההתמכרות שלו".

בהמשך העימות, הנשיא טרמאפ נשאל ישירות אם הוא מוכן לגנות את תנועת העליונות הלבנה, והוא השיב "אני חושב שכל הדברים שאני רואה זה מהשמאל, לא מהימין". כאשר מנחה העימות דחק בו לענות, טראמפ השיב: "'פראוד בויז' (ארגון הימין הקיצוני) , קחו צעד אחורה אך תעמדו בהיכון" ("stand back, stand by"), ומיד לאחר מכן החל לדבר על אנטיפה: "מישהו צריך לעשות משהו עם אנטיפה, השמאל זה הבעיה, לא הימין".

 

התמונה שאולי ממחישה בצורה הטובה ביותר את העימות: שני המועמדים מדברים, וכולנו מפסידים (צילום: AP)

 

ניכר על פניו של מנחה העימות, כריס וולאס, שהוא מתקשה להשתלט על הדיון, ובמספר פעמים הוא פנה לטראמפ ואמר: "אדוני הנשיא, הקמפיין שלך הסכים שכל מועמד יקבל שתי דקות ללא הפרעה. אתה מוכן בבקשה לכבד את התנאים שאליהם הסכמת?".

בתקשורת האמריקאית כמובן סיקרו את האירוע באופן נרחב, וברשת סי. אן. אן. מיהרו לתהות "מה הטעם בעימותים נוספים אם ככה זה נראה?". וולף בליצר, כתב בכיר ברשת, אמר מיד לאחר העימות: "זה היה עלבון לארצות הברית".

ג'ורג' סטפנופולוס, יועץ לשעבר בממשל קלינטון ומגיש בכיר ברשת ABC: "אני חייב להגיד משהו אישי - זה העימות הגרוע ביותר שראיתי בחיי".

ככל הנראה, מעטים הבוחרים, אם בכלל, שטרם גיבשו את דעתם והשתכנעו להצביע לאחד המועמדים בעקבות העימות הערב. אולי אין מנצח ברור, אך, כאמור, יש צד מפסיד: הבוחר האמריקאי, שמגיע לו הרבה יותר מזה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE