הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מופע האימים של טראמפ וביידן יגרור שינויים חריגים בעימותים הבאים
הכאוס המוחלט שנרשם בעימות הנשיאותי הראשון הוביל את הוועדה המארגנת להודיע כי תבצע מספר שינויים לקראת שני העימותים הנוספים - צעד חריג למדי, בייחוד בשלב כה מאוחר בעונת הבחירות. המנחה כריס וולאס, שחטף ביקורת משני הצדדים, דווקא זכה לשבחים מהארגון

בכוונת הוועדה לעימותי הנשיאות (Commission on Presidential Debates, או CPD) לבצע שינויים לקראת שני העימותים הנוספים שייערכו בשבועות הקרובים, וזאת על רקע הכאוס המוחלט שנרשם אמש בקליבלנד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התמונה שאולי ממחישה בצורה הטובה ביותר את העימות: שני המועמדים מדברים, וכולנו מפסידים (צילום: AP)

 

ה-CPD הינו מוסד ללא כוונת רווח וארגון דו-מפלגתי שהוקם בשלהי שנות ה-80. אנשיו משמשים כמעין גוף מתווך בין המועמד הרפובליקני לדמוקרטי, ולמעשה מדובר הארגון שאחראי על קיום העימותים ובחירת המנחה.

"העימות אמש הראה שאנחנו מוכרחים להוסיף נהלים לפורמט הנוכחי כדי לאפשר לקיים דיון מסודר בעימותים הבאים. אנו בוחנים את השינויים הללו בצורה קפדנית, ובקרוב נודיע על השינויים שבחרנו לאמץ", אמרו ב-CPD.

ראשי שני הקמפיינים סיכמו עם הוועדה על מתווה העימות, שבו כל מועמד היה אמור לקבל שתי דקות, ללא הפרעות, לענות על השאלות השונות. בפועל, כל אחד מהם הפריע לשני בדבריו, אם כי אין ספק שהנשיא טראמפ היה אשם בזה הרבה יותר מביידן. וכאשר זה קרה - לשני הצדדים - מרבית הצופים בכלל ניסו להבין את שנאמר.

חשוב להדגיש כי ההחלטה של ה-CPD לשנות את הנהלים נחשבת לחריגה ביותר, והיא מעידה עד כמה העימות אמש בצפון אוהיו ירד מהפסים.

 

כריס וולאס, מנחה העימות, חטף ביקורת מתומכי שני המועמדים, אך זכה לשבחים מהוועדה (צילום: Getty Images)

 

מי שחטף ביקורת קשה מתומכיהם של שני המועמדים הוא המנחה, כריס וולאס, שהוא מתקשה להשתלט על הדיון הכאוטי שהתפתח. אך ב-CPD דווקא שיבחו את אופן התנהלותו:

"הוועדה מודה לכריס וולאס על המקצוענות והמיומנות שהביא עמו לעימות אמש, ובכוונתנו לוודא שיהיו כלים נוספים שבעזרתם ניתן יהיה לשמור על סדר בעימות הבאים", אמרו ב-CPD.

טראמפ וביידן ייפגשו שוב בשני עימותים נוספים (ב-15 באוקטובר בפלורידה וב-22 באוקטובר בטנסי), אך קודם לכן יערך העימות היחיד בין סגן הנשיא פנס והמועמדת הדמוקרטית להחליפו, הסנאטור קמאלה האריס (ביום רביעי הבא, ה-7 באוקטובר).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE