הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנכ"ל מודרנה: חיסון לקורונה לא יהיה זמין עבור הציבור הרחב בשנה הנוכחית
גם אם בסופו של דבר יוחלט לבקש לקבל אישור חריג מה-FDA, כדי שניתן יהיה לחסן את עובדי בתי החולים בארה"ב, זה לא יקרה לפני סוף חודש נובמבר. "בהתבסס על הנתונים שיש בידינו כעת, אני סבור שסוף הרבעון הראשון של 2021 זה יעד הגיוני", הסביר המנכ"ל

חברת הביוטכנולוגיה מממסצ'וסטס, Moderna Inc, אומנם נמצאת בשלבים מתקדמים בתהליך הפיתוח של חיסון לנגיף הקורונה, אולם יידרשו חודשים ארוכים עד שניתן יהיה לייצר ולהפיץ אותו עבור רבים בעולם, כך אמר מוקדם יותר היום (רביעי) המנכ"ל, סטפן בנסל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

המנכ"ל הסביר כי החברה לא תפתח בתהליך קבלת האישור מצד מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) - צעד נחוץ וחשוב ביותר - לפני חודש ינואר. היות שלא מדובר בבדיקה מהירה, משמעות מסגרת הזמנים היא שהאישור המיוחל לא יתקבל לפני סוף חודש מרץ או תחילת חודש אפריל.

"אני סבור שסוף הרבעון הראשון, תחילת הרבעון השני, זה יעד הגיוני, בהתבסס על הנתונים שיש בידינו כעת", מסר בנסל.

 

מנכ"ל מודרנה, סטפן בנסל (צילום: Getty Images)

 

מעבר לכך, בנסל התייחס לכך שהחברה צפויה לבקש מה-FDA לבצע תהליך אישור חריג ומזורז כדי שניתן יהיה להפיץ את החיסון בקרב עובדי בתי החולים, שוטרים וכוחות ההצלה. על אף שמוקדם יותר החודש החברה הצביעה על ה-1 בנובמבר כיעד לתחילת התהליך, כעת בנסל סבור שזה לא יקרה לפני ה-25 בנובמבר.

חשוב להוסיף כי גם לאחר קבלת האישור, ידרשו מספר חודשים על מנת לייצר ולהפיץ את החיסון ברחבי ארצות הברית, כך שבפועל קיץ 2021 מסתמן כתאריך היעד ההגיוני ביותר.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

אמש במהלך העימות הנשיאותי, סוגיית החיסון עלתה לדיון ע"י הנשיא טראמפ, שטען כי "זה יהיה זמין בתוך מספר שבועות, אפילו לפני הבחירות". הנשיא אף הזכיר את מודרנה באופן ספציפי (כמו גם מספר חברות נוספות שמפתחות חיסון, ביניהן 'ג'ונסון אנד ג'ונסון' ו'פייזר').

מנחה העימות, כריס וולאס, שאל את הנשיא מדוע הוא לא מסכים עם קביעתו של ד"ר רוברט רדפילד, מנהל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפיה החיסון יהיה זמין רק בקיץ. על כך השיב טראמפ כי "דיברתי עם פייזר, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון, וכולנו יכולות להשלים את התהליך באופן מהיר יותר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE