הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ערי המקלט" שוב על הכוונת: רשות ההגירה יצאה למבצע מעצרים חריג בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו
כשבועיים לאחר שבוטלה ההחלטה לעצור את המבצעים בשל משבר הקורונה, ב-ICE חשפו כי ניהלו מבצע רחב היקף במספר ערים מרכזיות בקליפורניה. מרבית המעצרים בוצעו באזור לוס אנג'לס, כאשר כמעט כולם הורשעו בפשעים אלימים ושוחררו במסגרת "מדיניות המקלט" המיושמת ברשויות המקומיות

רשויות ההגירה הפדרליות עצרו למעלה ממאה שוהים בלתי חוקיים במהלך מבצע שהתקיים ברחבי קליפורניה, עם דגש על הערים שבהן הרשויות המקומיות מיישמות את מדיניות "ערי המקלט". כך על פי הודעת סוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: ICE)

 

כזכור, בתחילת שבוע שעבר דיווחנו על שינוי המדיניות ב-ICE, לפיו הוחלט לחדש את המעצרים בערים הגדולות, כחצי שנה לאחר שהופסקו בשל המשבר הבריאותי. רשות ההגירה אומנם לא ציינה במפורש כי הוחלט לבטל את המדיניות שגובשה בחודש מרץ האחרון, אך באתר האינטרנט של הסוכנות הוסבר כי "אנו סבורים שהסוכנים שלנו יכולים לבצע את עבודתם ומשימתם בצורה בטוחה ומתאימה".

כעת מסתבר מדוע המדיניות שונתה דווקא אז, שכן המבצע התנהל בין ה-28 בספטמבר ל-2 באוקטובר בלוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וסן דייגו, ובמהלכו נעצרו 128 שוהים בלתי חוקיים. מתוכם, קרוב ל-100 נעצרו באזור לוס אנג'לס, לרבות שוהים בלתי חוקיים שהורשעו בפשעים אלימים וקשים.

 

 

בהודעת ICE שפורסמה השבוע, לאחר המבצע, הוסבר כי "החשודים שנלכדו במהלך המבצע הם כאלו שנעצרו ע"י רשויות החוק המקומיות, הן של המדינה והן של הערים, ושוחררו על אף שהוגשה בקשה להשאיר אותם במעצר בשל עבירות הגירה פדרליות".

 

אילוסטרציה (צילום: ICE)

 

השר לביטחון המולדת בפועל, צ'אד וולף, ידע להצביע על מי שאשם, לדעתו: "לצערי, ישנם פוליטיקאים מסוימים ברשויות המקומיות, בייחוד בקליפורניה, שממשיכים להעדיף להתעסק בפוליטיקה מאשר בביטחון הציבור. במקום לפועל ביחד כדי לספק הגנה לקהילותנו, הם מעדיפים לשחק משחקים פוליטיים עם החוק וליישם את מה שמכונה 'מדיניות ערי המקלט', שפוגעת ברמת הביטחון בארה"ב".

טוני פאם, בכיר במשרדי ICE בלוס אנג'לס שיצא כנגד המדיניות לפני שבועות אחדים, התייחס אף הוא למבצע: "אנחנו יכולים להצליח במשימתנו, לספק ביטחון לתושבים, כאשר הרשויות המקומיות משתפות איתנו פעולה, ולא כאשר הן האויב שלנו. לצערי, 'חוקי המקלט' בקליפורניה מספקת לשוהים בלתי חוקיים הגנה, והם ממשיכים להסתובב בתוך הקהילות שלנו, שם הם יכולים לחדש את מסע הפשיעה שלהם".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE