הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכשול נוסף בדרך להשגת החיסון: מחלה מסתורית באחד המשתתפים הובילה להפסקת הניסוי
ג'ונסון אנד ג'ונסון היא אחת החברות שמובילות את המירוץ לפתח חיסון לקורונה, אך היא נאלצה להפסיק את הניסוי הקליני לאחר שאחד המשתתפים דיווח על "מחלה מסתורית". פרטים רבים על הפרשה לא נמסרו, אך זוהי הפעם השנייה שחברה נאלצת להשהות את התהליך בנסיבות דומות בשבועות האחרונים

ברחבי העולם תולים תקוות גדולות במציאות חיסון לקורונה, אך אמש הודיע תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון האמריקאי - אחת מיצרניות התרופות והמכשור הרפואי הגדולות בעולם - שעליה להשהות את המחקר הקליני שהיא עורכת (ושנמצא בשלב השלישי והאחרון), וזאת לאחר שאחד המשתתפים שקיבל את הזריקה "חלה באופן מסתורי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

בהודעת החברה הובהר כי "מחלות וטעויות הן נפוצות מאוד ומהוות חלק בלתי נפרד ממחקר קליני, בוודאי בכאלה שנערכים בקרב משתתפים רבים".

בג'ונסון אנד ג'ונסון אף הצביעו על צנעת הפרט כסיבה לכך שלא ניתן למסור פרטים נוספים על אותה "מחלה מסתורית", אך הוסבר כי צוות הרופאים ועורכי המחקר עובדים קשה על מנת להבין מה בדיוק גרם למשתתף לחלות.

כאמור, מצד אחד לא מדובר בתופעה חריגה במחקרים קליניים, אולם הצורך בחיסון מיידי לקורונה והעובדה שהחוקרים נאלצו להפסיק את עבודתם עד להודעה חדשה, תעכב עוד יותר את התהליך.

חשוב להבהיר כי במקרים רבים מסוג זה, החוקרים מגלים כי המחלה כלל אינה קשורה לחיסון עצמו. יתרה מכך, יתכן שאותו משתתף שחלה כלל לא קיבל את החיסון עצמו (שכן מחצית מהמשתתפים מקבלים תרופת דמה, פלצבו, ומשמשים כקבוצת הבקרה של המחקר).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בזמנו אמרו ראשי החברה כי בכוונתם לגייס כ-60 אלף משתתפים, כך שבהחלט מדובר באחד המחקרים הקליניים הרחבים ביותר שנערכו בשנים האחרונות, דבר שבאופן טבעי מגביר את הסיכוי למכשולים מסוג זה. מחקר קליני נוסף שבוצע ע"י חברת התרופות אסטרהזניקה נאלץ אף היא להשהות את התהליך בנסיבות דומות, לאחר שהתברר כי אחד המשתתפים חלה במהלך הניסוי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE