הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-CDC מודה: "85% מחולי הקורונה השתמשו במסכה "תמיד" או "לעתים קרובות" "
נתונים חדשים על כמות משתמשי המסיכות שנדבקו מובילה למסקנה הבלתי נמנעת כי לא בהכרח מדובר באמצעי הגנה הרמטי כפי שרוצים שנחשוב

מחקר שנערך על ידי ה- CDC שבדק מבוגרים שנדבקו ב- COVID-19 הגיע למסקנה שהרוב המכריע לבש לעתים קרובות מסכות פנים או כיסויים בשבועות שקדמו לחולה.

"ב-14 הימים שלפני תחילת המחלה, 71% מחולי המקרים ו-74% מהמשתתפים בביקורת דיווחו כי הם השתמשו בכיסויי פנים או בסוגים אחרים של מסיכות כשהם בפומבי", נכתב בדו"ח.

בפועל התברר כי 85% מהמטופלים חבשו מסכות באופן קבוע.

המחקר, שפורסם בספטמבר, מאשר דיווחים שפורסמו חודשים האחרונים המראים כי חבישת מסיכת-פנים אינה יעילה במניעת זיהום COVID-19 ואף עשויה להגדיל את הסיכוי לחלות במחלה.

בעבר הרופא המנתח הראשי אמריקני ג'רום אדמס אמר לאמריקנים "להפסיק לקנות מסכות", בציוץ שפורסם ב-29 בפברואר אמר כי "הם לא יעילים במניעת הציבור הרחב לתפוס וירוס קורונה".

המנתח הראשי הפך את עמדתו ביולי באומרו כי "ביחד נהפוך את הדבר הזה בתוך שבועיים-שלושה בלבד אם כולם יעשו את שלהם. מחקרים נוספים [יוצאים] המראים את יעילות כיסויי הפנים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בחודש מרץ, הודיע ה-CDC כי מי שמראה סימפטומים או שטיפל במישהו חולה צריך לחבוש מסכות פנים.

הסוכנות הפדרלית ביטלה את ההמלצה באפריל והציעה לחבוש כיסויי פנים גם במסגרות ציבוריות.

ד"ר מייק ראיין, מנכ"ל תוכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי, אמר במרץ כי "אין ראיות ספציפיות המצביעות על כך שחבישת המסכות על ידי אוכלוסיית ההמונים היא בעלת תועלת. למעשה, ישנן עדויות המצביעות על השפעה לרעה של חבישת מסכה".

מי שהפך את עמדתו נגד מסכות ביוני, "לאור ראיות מתפתחות", היה ד"ר אנתוני פאוצ'י שהופיע בתכנית '60 דקות' בחודש מאי וטען ש"אין סיבה להסתובב עם מסכה".

בעבר הסבירה העיתונאית העצמאית אקשיטה נגפאל, כי "אדם החובש מסכה מתמודד עם התנגדות נשימתית, מה שגורם לחובש לעבוד קשה יותר לשאוף מאשר היה עושה בלי המסכה".

"הדבר יכול להיות בעל השפעות פיזיולוגיות שליליות", המשיכה.

 

ממצאי ה-CDC

ד"ר דיפנקר סאהא, מדענית ומנהלת במועצה המרכזית לבקרת זיהום בהודו, אמרה: "מסכות יכולות להוביל למחסור בחמצן, חנק, בעיות נשימה והתקפי לב". ד"ר סאהא ציינה כי מסכות מהוות מקור לריבוי חיידקים ונגיפים, "הלחות במסכה, הופכת למקום אידיאלי עבור וירוסים וחיידקים לשגשג. זה יכול לסייע להתפשטות מחלות מוטסות כמו שפעת".

בסוף יולי, צוות מחקר גרמני הסיק שחבישת מסכות ממושכת מובילה ל"רמות גבוהות יותר של אי נוחות וירידה ביכולת הפעילות הגופנית".

על פי הגרמנים, "למסכות רפואיות השפעה שלילית ניכרת על יכולת הלב-ריאה הפוגעת משמעותית בפעילות הגופנית והתעסוקתית".

“בנוסף, מסכות רפואיות פוגעות משמעותית באיכות החיים של החובש. יש לקחת בחשבון השפעות אלה לעומת ההשפעות המגנות האפשריות של מסכות פנים על העברות נגיפיות", קבעו החוקרים.

באוגוסט אמר האפידמיולוג הראשי של שבדיה כי "מסוכן מאוד להאמין שמסיכות פנים ישנו את המשחק כשמדובר ב- COVID-19".

מחקר נוסף של אוניברסיטת ניו סאות' וולס משנת 2015 מצא כי "יש להתריע משימוש נרחב במסכות על ידי עובדי שירותי הבריאות ברחבי העולם".

למרות כל אלה, צווי מסכות חובה נותרים בתוקף בכל העולם.

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE