הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פארקי השעשועים בקליפורניה בדרך לפתיחה מחודשת? בדיסני ויוניברסל פסימיים בנוגע לתוכנית המושל
על אף שבשעות הקרובות אמורה להתפרסם החלטה סופית בנושא, שבאופן עקרוני תאפשר לפתוח את מוקדי התיירות, המהלך יותנה בכך שהמחוז שבו נמצא פארק השעשועים ירד לדרגה הצהובה והפחות מחמירה, בהתאם לתחלואת הקורונה. כיום, מחוז לוס אנג'לס נמצא בדרגה הרביעית, ואילו אורנג' (דיסני) וסן דייגו (סי וורלד) בשלישית

יותר משבעה חודשים עברו מאז שמגיפת הקורונה הביאה לסגירתם של כלל פארקי השעשועים בקליפורניה, אך היום (שלישי) אמורה להיחשף התוכנית שתאפשר את פתיחתם המחודשת, לפחות בחלק מהערים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על אף המתווה שיוצג היום, ככל הנראה לפארקי השעשועים לא יתאפשר להיפתח מחדש בקרוב (צילום: Shutterstock)

 

ד"ר מארק גאלי, שר הבריאות ושירותי האנוש של קליפורניה, צפוי להציג את המתווה החדש, שעשוי לסייע לרכך את הפגיעה הכלכלית שאותם מוקדי תיירות ספגו בחודשים האחרונים.

מושל המדינה, גאווין ניוסאם, ערך אתמול מסיבת עיתונאים שבה הסביר שהוחלט לגבש שתי תוכניות שונות: אחת לפארקי השעשועים הגדולים והמרכזיים (למשל, דיסנילנד וסיקס פלאגס) והשנייה לפארקים הקטנים יותר. "עלינו להתחשב בכך שיש סוגים שונים של פארקי שעשועים. למשל, מתחם קטן עם גלגל ענק זה לא בדיוק 'פארק שעשועים', ולכן חייבים להתייחס למקום כזה באופן שונה", הוא אמר.

כזכור, באמצע חודש מרץ הורו הרשויות בקליפורניה לסגור את כל פארקי השעשועים, לרבות דיסנילנד, הפארק הסמוך 'ההרפתקה הקליפורנית', סיקס פלאגס, פארק המים סי וורלד בסן דייגו, יוניברסל סטודיוס ועוד.

סגירת הפארקים, בייחוד בחודשי הקיץ העמוסים, הובילה לכך שהחברות נאלצו להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום, ובחודש שעבר דיסני הודיעה על גל פיטורים של כ-30 אלף עובדי הפארקים בדרום קליפורניה.

 

מחוזות קליפורניה חולקו לארבע קטגוריות, ופתיחת הפארקים צפויה להתאפשר רק לאחר הירידה לדרגה הצהובה (צילום: Shutterstock / משרד הבריאות בקליפורניה)

 

ככל הנראה, קליפורניה תאפשר לפארקי השעשועים הגדולים להיפתח מחדש, עם הגבלה של עד רבע מהתפוסה הרגילה, אך רק כאשר המחוז שבו הפארק נמצא יעבור ל"דרגת הסיכון" הנמוכה ביותר, כפי שהוגדר ע"י מחלקת הבריאות של המדינה.

מחוז לוס אנג'לס, בו נמצאים סיקס פלאגס ויוניברסל סטודיוס, עדיין מוגדר כ"סגול" - הדרגה הרביעית והמחמירה ביותר. מחוז אורנג', שבו נמצאים הפארקים של דיסני, נמצא במצב מעט טוב יותר (מוגדר כ"אדום", הדרגה השלישית). מחוז סן דייגו נמצא כיום בדרגה האדומה, בדומה לאורנג', אך רשויות הבריאות המקומיות חוששות שבימים הקרובים הם יוחזרו לדרגה המחמירה ביותר.

בפועל, המשמעות היא שגם לאחר חשיפת התוכניות היום, עדיין קשה להצביע על תאריך שבו הפארקים בדרום קליפורניה ייפתחו מחדש. לעומת זאת, פארקי השעשועים הקטנים יותר, למשל המתחם המפורסם ב"סנטה מוניקה פיר", כן עשוי להיפתח מוקדם מהצפוי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE