הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבי קליפורניה, ניו יורק ופלורידה, נרשמתם להצבעה בבחירות? אלו האפשרויות שנותרו לכם בהכרעה על זהות נשיא ארה"ב
קרוב ל-12 מיליון תושבים בשלוש המדינות הגדולות בארה"ב כבר הצביעו, ובשבועות הקרובים צפויים עשרות מיליונים נוספים להצטרף אליהם. בחלקן מתאפשר להירשם לבחירות עד ה-3 בנובמבר, ומוטב להכיר את מדיניות ההצבעה של כל אחת מהן; בקליפורניה גם יכריעו בסוגיית הגדרת נהגי האובר כעצמאיים, ואילו בפלורידה יחליטו האם לעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה

שבועיים בלבד נותרו עד ליום הבחירות בארצות הברית, במהלכו עשרות מיליוני אזרחים יכריעו האם להעניק לנשיא טראמפ קדנציה שניה, או שמא לתת הזדמנות ליריבו הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר ביידן.

יותר מ-35 מיליון אמריקאים כבר הצביעו, הן באמצעות הדואר והן בקלפיות, ולמרות שנותרו רק 14 ימים עד סגירת הקלפיות, עדיין לא מאוחר מדי כדי להירשם ולהצביע (לפחות בחלק מהמדינות). בשל העובדה שהחוקים שונים בכל אחת מ-50 המדינות, נתייחס אך ורק לשלוש מדינות, בהן יש קהילה ישראלית גדולה: קליפורניה, ניו יורק ופלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

קליפורניה היא אחת מתשע מדינות שבהן כל התושבים שנרשמו לבחירות קיבלו את פתק ההצבעה ישירות לביתם, והם יכולים להצביע במספר דרכים: למלא את הטופס ולשלוח אותו בדואר, למסור אותו באחת ממאות תחנות רשמיות שהוצבו ברחבי המדינה, או לחילופין להגיע לקלפי ביום הבחירות עצמו.

אך מי שטרם הספיק להירשם לבחירות (המועד האחרון היה אתמול, ה-19 באוקטובר) בכל זאת יכול לממש את זכותו הדמוקרטית, שכן בשנה שעברה חוקק חוק המאפשר "להירשם על תנאי". המשמעות היא שתושב המדינה שמעוניין בכך, יכול להירשם עד יום הבחירות עצמו (כולל) במשרדי הבחירות המקומיים או בקלפי עצמו.

כך שבפועל, ניתן להצביע עד יום שלישי, ה-3 בנובמבר, בשעה 8:00 בערב (השעה שבה ייסגרו הקלפיות). חשוב להוסיף כי ניתן להצביע בדואר עד יום הבחירות עצמו (כלומר, בתנאי שהפתק נשלח לפני ה-3 בנובמבר ומגיע למשרדי הבחירות עד ה-20 לחודש).

מעבר לבחירות בנשיא ונציג בית הנבחרים (בהתאם למקום המגורים במדינה), תושבי קליפורניה גם יצטרכו להכריע בנוגע למספר הצעות חוק. הבולטת שביניהן היא הצעת החוק מס' 22, שמטרתה להעניק לחברות כגון אובר, ליפט ופוסטמייטס, אפשרות שלא להגדיר את העובדים כשכירים (בהתאם לחוק שחוקק בשנה שעברה), אלא להמשיך ולהעסיק אותם כעצמאיים (ובכך להימנע מתשלומים כגון דמי מחלה וימי חופש בתשלום).

פרטים נוספים על תהליך ההרשמה ניתן למצוא באתר הרשמי כאן, ופרטים מקיפים על כלל הצעות החוק והבחירות הנוספות שמתקיימות במדינה ניתן למצוא כאן.

 

תיבות רשמיות למסירת פתקי ההצבעה פוזרו ברחבי קליפורניה (צילום: Getty Images)

 

בדומה לקליפורניה, תושבי ניו יורק שעדיין לא נרשם לבחור עד כה ומעוניין לעשות זאת, יכול להגיע למשרדי הבחירות ברחבי המדינה עד יום שלישי הבא, ה-27 באוקטובר (שבוע לפני הבחירות). אך בשונה מקליפורניה, ניו יורק בחרה שלא לשלוח את פתקי ההצבעה לכלל המצביעים. עם זאת, ניתן לבקש להצביע בדואר ולציין את משבר הקורונה כסיבה לכך.

כאמור, ההרשמה תסתיים ב-27 באוקטובר, וניתן לשלוח את פתק ההצבעה עד יום הבחירות עצמו, בתנאי שיגיע למשרדי הממשל עד ה-10 בנובמבר. ביום שבת הקרוב, ה-24 באוקטובר, הקלפיות יפתחו באופן רשמי וניתן יהיה לבצע הצבעה מוקדמת.

כמו בקליפורניה, השנה לא יתקיימו בחירות עבור הסנאט או המושל, אולם התושבים יצביעו בעד נציגיהם בבית הנבחרים, כמו גם נציגי הסנאט ובית הנבחרים המקומי באולבני.

פרטים נוספים על תהליך ההרשמה ניתן למצוא כאן.

 

המצביעים יכריעו בנוגע לזהות הנשיא הבא, אך גם בנוגע לעשרות הצעות חוק ומחוקקים מקומיים (צילום: Getty Images)

 

המצב בפלורידה מעט שונה, שכן ההרשמה לבחירות נסגרה בתחילת השבוע הקודם, הן עבור הצבעה בקלפי והן עבור הצבעה בדואר.

ביום שבת הקרוב תיפתח ההצבעה המוקדמת במדינה, וניתן יהיה להגיע לקלפי עד השעה 7:00 בלילה ביום הבחירות עצמו (חשוב להדגיש כי מי שכבר עומד בתור בשעה 7:00 בערב יכול להצביע, גם אם תידרש המתנה נוספת).

בניגוד לקליפורניה וניו יורק, בפלורידה דורשים מהבוחרים שרוצים להצביע בדואר לוודא שפתק ההצבעה מגיע למשרדי הבחירות עד אותו מועד, יום הבחירות, ה-3 בנובמבר, בשעה 7:00 בלילה. אי לכך, לתושבי המדינה המעוניינים להצביע בדואר מומלץ לעשות זאת מהר ככל הניתן, על מנת לוודא שהקול שלהם ייספר.

בפלורידה לא יבחרו השנה סנאטורים או מושל, אך ישנן מספר הצעות חוק מעניינות שכן יופיע בטופס. כך למשל, הצעת החוק מס' 2, שלפי הסקרים זוכה לתמיכה בשיעור של בין 52% ל-67%, תחייב את המדינה לעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה, באופן הדרגתי במהלך שש השנים הקרובות.

הצעת החוק מס' 3 תשנה את שיטת הפריימריז במדינה, ובמקום שהן ייערכו לפי מפלגות (כלומר, נציג רפובליקני אחד שייבחר להתמודד מול נציג דמוקרטי אחד), שני המועמדים שיקבלו את כמות הקולות הגדולה ביותר בפריימריז, יופיעו בטופס בבחירות הכלליות, גם אם מדובר בשניים מאותה מפלגה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE