הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסתחררים עכשיו? יתכן ואתם נמצאים בסיכון לדמנציה אחר כך
תחושה של סחרחורת או לחץ בראש עם הקימה לעמידה עלול להיות גורם שמגדיל את הסיכון לשבץ ולדמנציה בהמשך החיים

מחקר מהשנים האחרונות מצא כי תחושת סחרחורת לאחר קימה לעמידה עלולה להיות גורם לדמנציה בהמשך החיים. המצב, הידוע בשמו הרפואי לחץ דם אורתוסטטי, נוצר כתוצאה מירידה חדה בלחץ הדם, כשקמים ממצב שכיבה או ישיבה. הירידה בלחץ הדם יכולה להיות סימפטום של מחלות שונות או תופעת לוואי של שימוש בתרופה מסוימת. אך לעתים קרובות המקור אינו ידוע.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם התופעה חוזרת על עצמה בקביעות, מומלץ להיבדק אצל רופא

במסגרת המחקר, אספו החוקרים נתונים על 11,709 משתתפים שגילם הממוצע היה 54, ללא היסטוריה של מחלות לב או שבץ. 552 מהמשתתפים היו בעלי לחץ דם אורתוסטטי. במשך 25 שנה, נרשמו בקרב המשתתפים 1,068 מקרים של דמנציה ו-842 מקרים של שבץ.

נתוני המחקר, שפורסם בכתב העת לנוירולוגיה, שוקללו עם משתנים, כגון גיל, גזע, עישון, סוכרת, מצבים בריאותיים והתנהגותיים אחרים. המחקר מצא, כי המשתתפים שאובחנו עם לחץ דם אורתוסטטי היו בסיכון גבוה ב-54 אחוז לדמנציה ובסיכון כפול לשבץ.

לעתים קרובות, המקור לסחרחורת אינו ידוע


תחושה של סחרחורת עם הקימה לעמידה אינה סיבה להילחץ, אך היא עלולה להצביע על מחלת כלי דם. אם התופעה חוזרת על עצמה בתדירות קבועה חשוב להיבדק אצל רופא. ביקור כזה יספק הזדמנות לבדוק את הגורמים המסכנים את כלי הדם ולוודא שהמצב נמצא תחת מעקב ושליטה.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE