הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמריקן איירליינס מחזירה את ה-737MAX לשירות בטיסה יומית בקו ניו יורק-מיאמי
על אף שב-FAA טרם נתנו את האישור הסופי, בחברת התעופה כנראה הבינו שבתוך מספר שבועות יינתן אור ירוק למהלך, ועל כן הדגם שובץ לטיסה יומית בין ניו יורק לדרום פלורידה החל מה-29 בדצמבר

מטוסי הבואינג 737MAX צפויים לחזור לשירות סדיר בארצות הברית כבר בחודשים הקרובים, קרוב לשנתיים לאחר שקורקעו בעקבות שתי התרסקויות קטלניות, כך עולה מהודעת אמריקן איירליינס שכבר סימנה את הקו הראשון שיופעל בדגם זה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד ממטוסי ה-737MAX של אמריקן איירליינס, לאחר קרקוע הצי (צילום: Shutterstock)

 

בהודעתה של אמריקן איירליינס הובהר כי חידוש הטיסות ב-737MAX מותנה באישור של רשות התעופה הפדרלית (FAA), וזאת לאחר שהגוף האירופאי המקביל - הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה - כבר נתן אור ירוק למהלך.

עם אישור ה-FAA יתקבל כפי שצופים באמריקן איירליינס, החברה תתחיל להפעיל טיסה יומית בין מיאמי לניו יורק, עם מטוס 737MAX, כבר ב-29 בדצמבר. ההזמנות לטיסה זו יפתחו מחר (חמישי), והנוסעים יקבלו הודעה על כך שמדובר בדגם שקורקע.

"אנחנו נמצאים בקשר רציף על אנשי ה-FAA ועם היצרנית בואינג, ונמשיך לעדכן את לוח הטיסות כאשר האישור הסופי יתקבל", אמרו באמריקן.

כזכור, במרץ 2019, חברות התעופה ברחבי העולם הודיעו על קרקוע מטוסי 737MAX, וזאת לאחר שתי תאונות קשות שגבו את חייהם של 346 בני אדם. התאונה הקטלני הראשונה התרחשה ב-29 בנובמבר 2018, מול חופי ים ג'אווה שבאינדונזיה. זמן קצר לאחר ההמראה, טיסת ליון אייר 610 ועליה 189 נוסעים ואנשי צוות התרסקה.

חודשים ספורים לאחר מכן אירעה התרסקות דומה, גם היא של דגם ה-737MAX. הפעם האירוע התרחש באפריקה, במהלך טיסת אתיופיאן איירליינס בדרכה לקניה עם 157 נוסעים ואנשי צוות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE